Numera arbetssökande!

Hej i stugorna.

Jag vet, jag vet, jag är förfärligt dålig på den här bloggen, sista året har varit katastrofalt. Men jag lovade Trine att bli bättre på att skriva, när vi möttes på A-bar efter damernas VM-lopp, så bäst att skärpa till mig!!

Ja, som rubriken tyder så kan ni nog förstå att jag numera är arbetssökande! Efter mycket, mycket tänkande så bestämde jag mig helt enkelt för att säga upp mig från min tjänst på BikBok. Det är nästan exakt 5 år sedan jag började arbeta inom företaget, och nu känner jag mig ganska mätt och redo för att gå vidare. Så jag arbetade min sista dag i lördags, nu är planen att träna, umgås med familj och träffa min underbara pojkvän så mycket som möjligt, samtidigt som jag söker nya jobb. Men dagarna börjar redan flyta ihop till en enda röra, när klockan ringde imorse så kunde jag inte förstå om det var söndag, måndag eller tisdag!? ... Hur ska det sluta egentligen? :)

Men just i denna stund så sitter jag och lägger en sista touch på mitt CV - blev påmind om hur sjukt svårt det är att skriva ett grymt CV, fyra år sedan sist jag skrev ihop ett sådant. Ska skicka iväg den till lite olika ställen och så får vi se om jag får napp någonstans, och får jag inte det, så är det ingen fara. Jag lever på sparade pengar (tack och lov för att jag fått en ganska ekonomisk sida i genlotteriet) och snälla föräldrar som inte har det minsta bråttom för att kasta ut en ur huset.. :)

Arbetar extra på posten för tillfället, och så har jag sökt in till Komvux för att läsa Matematik B - valde bort det på gymnasiet för att kunna läsa Engelska B istället. Så nu håller jag tummarna för både jobb och studier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0