Något av det absolut roligaste!

HERREGUD, VAD KUL!!

Tjurruset var absolut något av det roligaste jag någonsin har gjort, och jag längtar redan till den 6e oktober 2012! Då är det inget mesande, då är det full gas som gäller. Vi tog det relativt lugnt och hamnade bakom massa slashasar som stoppade upp en hel del.. Så mycket stopp och promenerande bitvis, då det var väldigt snårigt och smalt att ta sig förbi ibland.. Lite tråkigt, men sånt man får räkna med.

Banan bjöd på några hundra meters löpning ute i en sjö, med vatten upp till naveln - så nu kan jag säga att jag har badat i oktober också, en ravin där man fick huka och krypa under stockar och grenar, ett flertal olika diken med lera, vatten och helt säkert även lite skit - det luktade i alla fall väldigt mycket kobajs på ett ställe... Ett 800 meter långt stycke med träskmark där man sjönk ner och fastnade så fort man råkade ta för långsamma steg - en tjej fastnade upp till låret och det krävdes ytterligare fyra tjejer för att dra loss henne... Uppbyggda hinder man skulle klättra över och krypa under, en helt extremt brant lång backe som man fick använda både armar och ben för att ta sig uppför, branta klättringar och lika branta utförsstycken som man fick kasa nerför på rumpan. För att göra det hela ytterligare lite festligare så hade de lagt in en "hemlig överraskning" efter 6,5 kilometer - ett sjukt djupt vatten/lerhål, jag fick SIMMA över... Loppet var 10,1 kilometer totalt. Så jäkla roligt!

Sista hindret hoppade man över och hamnade nere i en vallgrav, så lilla Tilisha och jag fick lera och gegga avtvättat smidigt och bra :)

Vi ses nästa år Stockholm - i startgrupp 1... ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0