Årsresumé del 3.

Och här kommer det sista, och bästa på året;


Oktober;

Oktober var starten på en ny era och en fantastisk vinter. Björn Stenberg hörde av sig en dag och undrade om jag ville köra 6-dagarsloppet i Falun i slutet av månaden. Efter extremt mycket velande beslöt jag mig för att tacka ja. När jag sedan fick reda på att min partner skulle vara Sara Mustonen fick jag världens klump i magen. Sara. Mustonen. Jag undrade vad Sara egentligen tyckte om att hon skulle köra tillsammans med en no-name som mig själv... Men väl uppe i Falun försvann klumpen i magen, Sara var ju världens sötaste tjej! En vänskap uppstod oss emellan, som jag är väldigt glad för att ha. Bodde i en stuga tillsammans med Pappa, Sara och Andreas och hade så kul. "Varulken" kan fortfarande få mig att dra på smilbanden. Tina och jag lurade allihop, och jag hämtade hem henne i största hemlighet den 4e oktober!


Jag och Jenny, Falun.

November;

Vi vann det lilla 6-dagarsloppet, och Sara och jag lovade att snart ses igen. Och det dröjde inte länge förrän Sara hade hittat en billig biljett till Malmö! Många träningspass avverkades i Ballerup tillsammans, och den planerade veckans vistelse blev till två veckor, som blev till tre veckor, och innan vi visste ordet av så hade vi bestämt oss för att Sara skulle bli Staffanstorps-bo!? Så Stockholmstjejen blev återigen Skånetjej - det är ju det enda riktiga ;) Vi bestämde oss för att leva hösten (vintern!?), och vi blandade träning med byturer. Den bästa utgången var vår första - middag och vin på Grappa, drinkar på Friday's för att sedan möta upp folk i Köpenhamn och vara hemma igen klockan 08 på morgonen. Det var även den kvällen som Morten och jag träffades. Efter otaliga sms och en hel del flirtande i någon månad, så var det vi från och med den kvällen. Pappa fyllde 75 år och det firades med släkt och vänner. Lady Gaga besökte Malmö Arena, och jag hade utan tvekan min bästa konsertupplevelse hittills, tillsammans med Tilisha. Fantastisk månad med soundtrack bestående av Alors on dance och I like it.  Tack Tina och Sara!


Lady Gaga.


Jag och Sara, Falun.

December;

Vi avverkade våra sista byturer i mitten av december och sa farväl till sena nätter/tidiga mornar - vi ses i oktober igen. För 6e året i rad befann vi oss på Lucia Movie Night - gillar vår tradition. Wenche, Majken, Kat, Tilisha, Sara, Tina, Morten och jag. Hade Morten över på besök hemma, för första gången. Tilisha och jag avslutade vår silversmidekurs. Julen firades i Klågerup med min familj och min systers familj. Vi höll den numera traditionella annandag jul-festen hemma hos oss, med julklappsleken och massa annat gott. Extremt mycket jobb under mellandagarna, precis som vanligt. Nyår blev en lugn historia - Sara, Tina och jag firade med mamma och pappa här hemma, och sov klockan 02. Mysigt och lugnt.

December får bli en bild-lös månad.

Nästa gång lovar jag att posta min årsresumé i rätt tid. Men nu är den postad för 2010!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0