Linje Hammarö

Så var sista etappen kommen, lite bättre väder - ränderna hann infinna sig i alla fall - men fortfarande kallt.

Även idag skulle vi starta med H-jun och vi hade 100.8 km framför oss och totalt 8 varv. De första 3-4 varven gick OK, tillräckligt fort för att det skulle droppa av några tjejer iaf. Men sen blev vi "stoppade" - dvs att kommisariebilen körde förbi och vi fick ligga bakom den och rulla i löjligt lång tid för att först H-elit och sen även H-senior skulle passera oss. Och detta utan att ha uppsikt bakåt på de som fått släppa fältet, så de tjejer som fått släppa kom ikapp igen två gånger. Var inte alls nöjd med hur de skötte dessa förbipasseringar.. Efter att vi blivit stoppade så kom farten aldrig riktigt igång igen och sista halvan av loppet blev en relativt långsam historia.

I spurten sen blev jag 3a så jag behöll min 4e plats totalt vilket jag var mycket nöjd med, och Carro slutade på 3e plats, så det var kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0