Mallorca

Ja, så var man här igen. 6e dagen idag och äntligen har vädret börjat vända. Har varit några förfärliga första dagar med väldigt få grader. Vi hade till och med snö i onsdags, följt av hagel och snöblandat regn lite senare på dagen.. Så den turen blev inte lång kan jag lova!

Har problem med mina muskelfästen, så för mig har det passat ganska fint att det varit dåligt väder och därmed bara platta turer den här första veckan. Igår klättrades det uppför första stigningen och idag blev det Sollér x 2. Valde att inte köra Piggen idag då jag är rädd att överanstränga fästena när jag har en hel vecka kvar, plus att det ligger riiiimligt mycket snö längst upp.

Vädret i sig hade inte varit så farligt om man vore hemma - där har man ju en hel garderob full med kläder för alla väder. Aldrig tänkte jag väl att jag skulle behöva vinterskoskydd med mig ner här.. Så 28€ fattigare så har jag nu ett par som är helt OK.. Men fötterna har fått frysa en del trots det.

Imorgon sticker många av gästerna hem och vi blir få kvar till nästa vecka, dock har Designa Kökkens juniorlag kommit ner, men det känns lite i överkant att dra ut med dem, dock kommer Vansbro ner imorgon, så skulle det bli ett för tunnt gäng så finna ju möjlighet för sällskap iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0