Hem ljuva hem

 I söndagskväll anlände flyget till Kastrup och jag var hemma i Staffanstorp igen runt 01 och igår var det back to work! Sista veckan på Mallorca var fantastisk - fick ihop fina timmar, både i berg och på slätten och mina ben och psyket var goda vänner. Temperaturen låg på 20 - 28 grader i solen så det ska man inte klaga på!!

Dock svullnade min ena körtel i ljumsken upp något helt enormt under onsdagen, gjorde fruktansvärt ont. Cyklade ut ett långt och lugnt pass på 5h på torsdagen och det kändes för varje tramptag så fredagen bestod av vila, vila, vila, då det oftast är ett tecken på att kroppen börjar få nog! Rullade till strandpromenaden och tillbaka och sen låg vi i sängen resten av dagen.

Vilan verkade ha gjort sitt för på lördagen sen var ljumsken bättre och rundan bestod av Sóller - Puig Major - Sóller och hem igen. De tidigare nämnda 28 graderna gjorde det oehört tungt för mig att andas ordentligt uppför Piggen, men upp kom jag!

I söndagsmorse möttes vi av regn och vi alla var överens om att har man klarat sig utan skador och skit i 13 dagar så är det en lite väl onödig risk att köra ut sista dagen i regn och på såphala vägar bara för att.

Överlag har det varit två fantastiska veckor, har trivts superbra att bo tillsammans med Katrine, och resten av sällskapet har som vanligt varit grymt!

Är dock fantastiskt att vara hemma igen hos familj och katterna, och hemmalagad mat!! Så självklart var det kassler och potatis med vitsås och pepparrotsvisp som hamnade i magen igår - yummiiiii.

Och ljumsken har det bättre också, svullnaden och ömheten är så gott som borta - en till dags vila, sen är det dags att börja träna igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0