I'm back.

Ja, nu ber jag så hemskt mycket om ursäkt för min urusla uppdatering under sommaren. Men jag har helt enkelt inte haft lust. Inte en gnutta lust att skriva. Men nu har den kommit tillbaka och jag hoppas att jag fortfarande har några trogna besökare kvar...

Sommaren är snart över, och sist jag skrev här var efter SM-tempot. SM-linjet genomfördes, vilket ju också var enda målsättningen, hamnade med Malin och två till, de två bröt dock senare och kvar blev Malin och jag som båda tyckte att det var gött att köra igenom och ta det som träning. Sagt och gjort. 14 tjejer bröt loppet och av våra 6 st i Svanesund så fullföljde alla, tyckte jag var kul och bra moral.

Senare följde U6 som väl inte gick som jag hoppats på för min egen del. Slutade på 19 plats av 44. Målsättningen var topp 20 då jag blev 21 förra året. Trist dock att det var 1 sek till 18, 2 till 17e och 3,5 till 16e.. Speciellt då man kan hitta de där sekunderna, hitta vart man gjort "felen". För laget annars så hade vi en fin 2a plats till Sara på GP.et, 3e plats till Carro i Härja, hon slutade även total 3a och laget hamnade på en 2a plats.

Därefter följde kortbane SM i Malmö och Ringenloppet i Hököpinge. Tjejerna från laget kom ner och sov hos mig, blev en trevlig helg. Hade tunga ben och fick slita hårt hela loppet under lördagen, positivt var att rädslan för kurvor som uppstod efter kraschen i Götene började försvinna så smått under loppet. Med 3 varv kvar fick jag ge mig och rullade i mål ensam sen. Ringenloppet var också en tung historia, gjorde en taktisk miss och låg helt fel i kantvinden när en attack sattes in efter varvning så jag körde i mål med Malin och Camilla.

Helgen efter blev det tävlingsfritt och vi begav oss upp till Kristianstad för lite mys i stugan.

Bure 2 dagars väntade förra helgen och min prestation var katastrofal. Bestämde mig för att åka hem och tog tävlingsfritt helgen som var och även helgen som kommer. Motivationen har hamnat efter och glädjen försvunnit. Så jag tränar på och försöker hitta gnistan igen. Ser ingen anledning till varför jag ska kämpa mig igenom lopp som jag inte känner för och tappa mer och mer motivation. Men sluta cykla ska jag inte göra, nej nej. :)

Kommentarer
Postat av: Tage

Det är jag glad för at höre. Jag har varit bekymret

2010-08-10 @ 12:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0