Mersmak av hiking!

Efter lite klydd imorse så blev vi äntligen upphämtade, dock 09.45 ist. för 09. Missförstånd ang. upphämtningsplatsen... I alla fall, blev körda ut till Bike Hawaii's alldeles egna lilla regnskogsområde, de hyr liksom det av Hawaii så människor som inte bokat Bike Hawaii's hiking får alltså inte vistas i den delen av skogen typ. Privat område.

I alla fall, turen var grymt fin!! För några veckor sedan upptäckte de en död gris mitt på spåret, och eftersom gris är ett väldigt heligt djur för hawaiianerna - dessutom var det här en hona som var gravid, så var detta ett riktigt dåligt omen för dem. Så innan vi skulle passera det området så fick vi alla vara tysta och så sjöng vår guide en chant medans vi andra gick igenom. Detta gjorde han för att kalla på andarna så att de visste att vi kom i fred. Coolt att höra deras chant och höra om kulturen och tron, sånt har vi ju inte alls hemma.

Efter det så blev vi körda uppför ett berg, där det förresten anordnas en cykeltävling varje år - coolt tyckte jag. Jättefint berg, där skulle jag gärna ha cyklat!! På toppen fick vi cyklar och hjälmar och så rullade vi nerför berget och njöt varje sekund av utsikten. Det är inte ofta man hinner njuta av utsikten från cykeln annars.. :)

Resten av dagarna har vi mycket vi vill göra, men dålig koll på hur vi ska få ihop det. Nu har jag suttit och googlat och hållt på för att hitta bästa möjliga transporter och så vidare, medans Tilisha somnat... Som vanligt!! Just nu ser det ut som att jag har bestämt att vi ska dra upp till Diamond Head och göra en ny hajk imorgon!! Fast denna gången på egen hand :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0