Meningsfulla konversationer.

Tilina - säger: Varför säger man "så jag har ett hum"?

Cerdic. säger: för att under medeltiden var humlan det minsta djuret man kände till, och en "hum" var en "halv humla"

Cerdic. säger: så det man egentligen säger är "det har jag inte ens en endaste pytteliten aning om"

Tilina - säger: men om man ska förklara för någon va som menas när man sagt "Mer så att jag har ett hum"

Tilina - säger: vafan säger man DÅ?

Cerdic. säger: jo men det är ju en direkt utveckling ifrån det tidigare

Cerdic. säger: när "det har jag inte en hum om", så har ju "hum" plötsligt omvänts till någonting positivt, alltså att man FAKTIKST vet någonting

Cerdic. säger: därav den meningen du nyss nämnde.

He's a sick man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0