Tröööött

Helgen tänker jag inte ens berätta något särskilt om, jag ville absolut inte köra, men gjorde det dumt nog ändå. Men, dem säger att man alltid lär sig något, och det gjorde jag - kör inte om du absolut, absolut, absolut inte vill. Det går ju inte när man inte gör det helhjärtat, speciellt inte när det inte ens är halvhjärtat! Det hela beror på att jag är sjukt ostabil efter mina senaste två säsonger då jag inte har en enda ordentlig vinterträning i kroppen sedan jag var 14 år. Vet att min kropp ska vara som en bergochdalbana i år av de naturliga skälen, men det är grymt psykiskt jobbigt emellanåt. Antar att den gångna veckan var en sån där vecka.
Tempot satt jag och tänkte på allt mellan himmel och jord och när jag sedan fick tider om att jag låg 3a med 1 minut ner till nästa med 5 km kvar så slappnade jag av ännu mer då det var förbaskat tråkigt. Men vi hade fel startlista, så vi låg lika me 5 km kvar. Alltså blev jag 4a. Crap.

Linjet ville jag stiga av efter första backen efter 1,5 km. Men det gjorde jag inte, jag vill ju ha en DNF-fri säsong i år. Istället satt jag och hatade varenda minut av det och struntade i att spurta då jag var så arg för att jag ens startat. Nu ångrar jag att jag inte spurtade. Crap.
Inte min helg helt enkelt.

Idag har jag jobbat sedan 08 till 18.45, med totalt 20 minuters paus bara. Ja, jo, jag är lite trött nu faktiskt.
Har en lugn vecka för att rädda motivationen nu, dock massor av jobb, och jag ser fram emot en tävlingsfri helg med familjemys inplanerat - Danmark Runt i Fredriksberg och middag hos Tilisha och Jonathan efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0