Elisedals GP

Ja, den tävlingen känns lite "old news" nu, var trots allt 4 dagar sedan den ägde rum. I alla fall, för att göra historian kort; Jag ville inte köra från början, men övertalades av far. Så, med sega ben, kass motivation och en Michelle Lauge som öppnade stenhårt (vilket jag inte alls var beredd på) så vart klungan utspridd redan i första kurvan, jaga jaga jaga i två varv och lade mig högt upp, när det sedan kördes på lite igen så fick jag snällt säga hejdå till klungan och hamnade i en grupp bakom på 4 pers. Ville bara att varven skulle ta slut, och när jag tyckte att det var tråkigt nog och ville att de skulle ringa för sista varvet så såg jag till min stora besvikelse att det var 7 varv kvar. Vann klungspurten ganska lätt sen, då jag var beredd på att Alexandra skulle försöka attackera på sista rakan, så jag vart på det direkt. Slutade 3a och resultatet blev lustigt nog exakt detsamma som förra året; Sara 1a, Camilla 2a och jag 3a. Fick i alla fall totalt under helgen ihop pengar som motsvarar 3h BikBok-lön på totalt 2h cykel. Alltid något.




Elisedal 2009


Elisedal 2008.
(Ser en tydlig trend på att mina cykelbyxor blir kortare och kortare för vart år...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0