3 etapper klara, 3 kvar att köra.

Har varit dålig på att uppdatera nu igen... Vad händer med mina bloggsvackor egentligen?!
Men men, nu är jag här i alla fall.

Med två övertränade säsonger i ryggen och en plötslig - djup - formsvacka för bara 2 - 3 veckor sedan, som jag sedan fann vara en infektion så var det med sjukt spända nerver som jag stod på startlinjen på prologen i måndags då U6 för mig alltid är en tävling jag vill köra bra på... (Haha, lyckades inte särskilt bra 2007 och 2008...)

Startade först kl 17 så det var lång väntan och alldeles för mycket tid fanns till att spänna sig och tänka på det hela. Var nervös som jag vet inte vad. 3,2 km skulle avverkas med en 500 meter lång ,ganska så brant backe mot slutet. Rullade iväg och försökte trycka på allt (har som känt också haft grymt svårt att hitta fokus på senare da'r...) och ju närmare jag kom backen desto mer spänd blev kroppen. Men upp kom jag, flåsandes och med syra upp till öronen. Rullade iväg till bilarna efteråt och sa att om jag blev bland de 45 bästa så fick jag vara nöjd. Så det var en nöjd Tilina som såg resultatlistan och hittade mitt namn som nr. 31! Körde 31 sekunder bättre än förra året!
Madde blev 2a och Carro delad 5a och vi ledde lagtävlingen, så det var riktigt kul!

Igår var det dags för första linjeetappen, först 15 km från Tidaholm till målet i Härja, sedan 2 varv á 31 km. D.v.s 3 ggr uppför backen. Stiger så smått redan efter kurvan, så tekniskt sett är det ca 3 km stigning, men först sista kilometern börjar det sega i benen. För mig var detta mardrömsetappen, förra året släppte jag nämligena klungan efter 10 km och bröt efter 30 km, totalt slut. Låg på lilla klingan i backen och bände som en tok, det rullade ändå knappt framåt. I år var det en annan visa. =) Gick utan problem upp bland de främsta i klungan på stora klingan och njöt av känslan att jag i år faktiskt går med huvudklungan upp, något som var totalt omöjligt för mig för bara ett år sen. =) Carro gjorde en grym attack när vi kommit ner för Hökensåsbackarna på första varvet och kommit ner till korsningen. Har inte riktigt koll på hur många som kom iväg, men någon föll iaf tillbaka till klungan igen och de som försökte sig på att gå ikapp blev snabbt inhämtade, så de blev 3 stycken där framme, en tyska, en norska och Carro. Nöjda var vi då det var folk från alla de stora lagen och vi kunde kontrollera fältet bra. Trion höll hem och Carro kom in på 3e plats, Madde fick fatt i poängtröjan och jag satt med klungan i spurten hem. I lagtävlingen sjönk vi tyvärr ner på en 2a plats, men är det många dagar kvar!

Idag var det så dags för 3e etappen, 6 x 7,5 km, ganska kort alltså, bara 45 kilometer. Men med 6 gånger i Ekedalsbacken (7 om masterstarten gills?!) så tyckte jag att det var preciiiiis lagom! Överraskade mig själv i backen då jag oftast låg riktigt högt upp, men precis ovanför backen när vi skulle passera för sista varvet så hände det dock en incident, men den nämner jag inte förrns veckan är slut då jag är extremt skrockfull. Var i alla fall med hem, långt bak i spurten då det inte fanns mycket krut kvar i benen (berättar som sagt när veckan är slut.) Madde spurtade in som 3a och behöll poängtröjan!!
Tyvärr tappade vi några sekunder i lagtävlingen, men vi ligger fortf. 2a. Har ju några riktiga tempohästar i laget så hoppas det blir ändrat efter sista etappen!

Imorrn är det dags för GP!! Ska bli grymt kul! Men det ryktas dock om stormväder - mindre kul...

Ligger nu som 21a av 66 st och 2.12 efter, och för många är det säkert inget att hurra för, och skulle jag inte haft säsong 2007 och 2008 i ryggen så skulle jag säkert heller inte tyckt det är något att hurra för. Men jag kikade nyss på resultaten från förra året, och efter etapp 3 förra året så låg jag 53a av 58a, 45 minuter efter. Så för mig är detta ett stort framsteg och det är kul att se hur annorlunda det kan bli med annan träning.

Jag njuter av dagarna här uppe och har grymt kul med laget på tävlingarna, ni är guld värda allihop =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, men kolla på tidsdiffen .. du var 45 min efter förra året o kolla detta år.. 2,15 :O

2009-07-09 @ 12:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0