Den traditionella årsresumén!

Ja, den har jag ju hållt på med sedan 2003 tror jag.. Först på Lunarstorm när jag var yngre och på senare år här i bloggen.. Så självklart måste den hinnas med även detta året! 



Januari;

Som vanligt en ganska lugn och stilla månad, mycket jobb då mellandagsrea-rushen lever vidare en bit in i januari.. Gjorde även debut på främmande plan – och jag älskade det. I slutet av januari drog även 6-dages i Ballerup igång och jag var anställd som blomsterflicka. En grymt rolig vecka då jag även var inneboende hos Tilisha i 7 dagar!



Februari;

Med 6-dages färskt i minnet så började februari bra och rullade vidare med bra träning och mental återhämtning efter säsongerna 06, 07 och 08.
'


Mars;
 

Mars bjöd på mycket bra, bland annat lagsamling i Ulricehamn med alla tjejer på plats, veckan därpå åkte jag till Mallorca med mina kära danska vänner. Tina kom även hem från L.A!




April;

Första 11 dagarna spenderades på Mallorca, den resan vände upp och ned på mycket!! Men trots regn i 11 utav 14 dagar så älskade jag varenda minut av det. Eller ja.. Kanske inte minuterna uppför ”Piggen” – men det är ju en helt annan historia ;)
Säsongstart i Östgötaloppet – och jag insåg att där fortfarande var mycket att reparera efter överträningen.



Maj;

Första som hände, och det tråkigaste; Cerdic åkte till Australien!
I Hammarö började det släppa så smått och jag kände äntligen att det var kul att cykla igen! Vi åkte även till Norge och Danmark med laget och det var bra stämning och vi hämtade hem bra placeringar!



 





Juni;

Min födelsedag spenderades med att gå upp 07.00, köra sista etappen i Pinsecupen och sitta i en bil i 3,5h. Hemma väntade dock överraskingsskalas med släkten och mina käraste!
Infektion i kroppen gjorde att Kortbane-SM blev fiasko för min del, Madde hämtade dock hem guldet. Infektionen satte stopp för start på SM och istället fick jag vila i 7 dagar.











Juli;

Med allt annat än lugna nerver startade jag prologen på U6 som min första start på över 3 veckor. Men med en tidsförbättring på 31,3 sekunder på 3,2 km från förra året, så var psyket back on track! Hela veckan kändes bra, och jag åkte inte av en enda gång – förra året satt jag inte med hem mer än på GP.et! Tempot förbättrade jag med över minuten sen förra året! Slutade på 21 plats utav 57, endast få sekunder från topp 20 – argligt! Men förra året blev jag 48a av 52 – så denna tjejen var nöjd ändå!! När jag kom hem sen så kom söta Katrine på besök för att tävla med mig i Ystad 









 

Augusti;

Sista tävlingarna för säsongen skulle avklaras. Fick en liten förkylning i kroppen men åkte upp till Falköping för cupavslutningen trots allt – vilket resulterade i utbrytning hela loppet tillsammans med Edit Wilson, och Sara gjorde oss senare sällskap. 3e plats till mig och ledartröja till Sara! Totalseger i cupen för Sara och ytterligare två topp 5-placeringar inom laget. Bra!! Svanesunds 3-dagars följde sedan och även där blev det personlig förbättring!

September;


HALLELUJAH! Säsongsavslut och början på vår fantastiska resa.
Den 15e september satte vi oss på planet med Waikiki, O’ahu, Hawaii som slutdestination! 16 underbara dagar fyllda med sol, sol, sol och bad! Fjällade för första gången också. Mötte surfaren från Aussieland och hängde runt i 3 dagar innan han drog vidare och Tilisha och jag fortsatte med vårat.

Badade med delfiner, klättrade uppför Diamond Head, hyrde bil och åkte runt ön, hajkade i regnskogen, var på Pearl Harbor, såg Punch Bowl Cemetary, Dolé plantagen, var på middagskryssning med världens skönaste snubbar, det obligatoriska Zoo och akvarium-besöket och massa massa annat.















Oktober;

Med gråten i halsen sade vi farväl till Hawaii och lovade varandra att någon gång återvända dit igen! Totalt utslagna möttes vi av världens bästa på LAX – Tina och Cerdic!!

14 dagar följde med massa kärlek! Disneyland, roadtrip till San Francisco, lånade Tilishas körkort och låtsades vara 25 år vid varje utgång – fungerade varje gång! Världens bästa Amoeba, underbaraste PINK BERRY – åh, frozen yoghurt to die for, med så mycket topping du vill! Hahah – fantastiskt. Grym shopping, ja.. allt var bara fantastiskt.

Den 15e oktober var det dock dags att lämna fantastiska USA och jag grät som ett litet barn då jag skulle säga hejdå till Cerdic.. Jösses, vad ont det gjorde. Saknar honom fruktansvärt och efter att ha varit utan honom i 5 månader, sedan spendera 14 dagar med honom, och sen veta att det är 8 månader till nästa gång – AJ, aj aj aj aj aj, det gjorde ont.

Hem till kylan – hem till vardagen – hem till träningen – Men, hem till Mor och Far och Katten var trevligt!
















November;


Med 6 veckors vila och restaurangmat i 30 dagar, så mådde kroppen sådär. Men, träningen skulle ju igång så det var bara att bita ihop och lida! Efter 3-4 veckor började det släppa, men kroppen var ju absolut inte vad den en gång varit – det visade även fettmätningen tydigt. Men det var bara en extra morot att bita i! Konsert med Tegan and Sara på Mejeriet var en höjdpunkt!


December; 


Den 4 – 9e december var Tilisha, Jonathan och jag iväg i London – resan som jag fick av de två i 20-årspresent. Shoppade loss galet mycket, och när jag kom hem igen så insåg jag att jag mer eller mindre var urfattig. J Det kostar att ha kul! Underbar resa – tack så jättemycket än en gång! När vi kom hem sedan så var det snö, snö, snö och ännu mera träning! Med farten som jag utvecklats i sedan jag kom hem från USA, så känns det tryggt! Mentalt är jag mer med än vad jag varit sedan 2005 – så det är gott!

Det roliga följdes dock av en begravning – alltid lika tungt med sådana, och jag avundas folk som aldrig behövt att gå på en. Julafton kom strax efter och det var en mysig afton precis som vanligt, juldagen var dock mindre kul då vi lämnade TinaKastrup och sade farväl för 8 månader.
Annandag jul sen så satte helvetet igång – jajamensan – mellandagsrean. Har varit några jobbiga dagar med lite sömn, ännu mindre träning och mycket arbete. Likadant varje år – ändå blir jag lika överraskad varje år och liksom överrumplad.. Någon gång borde man ju ha vant sig!?

















Nu är i alla fall det nya året snart kommet och med det så kommer förhoppningar om mycket, och jag är säker på att det väntar alldeles fantastiska saker runt hörnet. Mallorca den 7 – 21a mars är något jag verkligen längtar efter. Med världens bästa roomie – Katrine, och med Tage och Jörgen som ledare så blir det helt säkert fantastiskt. Sen att Cerdic kommer hem är ju även det helt fantastiskt! Att jag fyller 21.. mjaa.. jag vill ju helst inte bli så mycket äldre! Men 21 är ändå bra – så kan jag gå in på mitt eget ID i USA ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0