Haha, bilen gick sönder...

Det har jag ju glömt att berätta om. Pappa och jag åkte in till Danmark i onsdags för att hämta hem min cykel som kommit från Mallorca, hade massa fler ärenden att uträtta också. Med 3-4 lyskryss kvar till parkeringen som var vårt mål så börjar det ryka förfärligt från bilen, och lukta massa! Hann precis till parkeringen då allt vatten rinner ut från bilen, så de hällde i nytt för att se vilken slang som gått sönder, men det sprutade bara vatten överallt!! Så vi fick ringa vår bilmek från Staffanstorp som fick ta sin transporter och köra och hämta oss, och det var ju ett helsike att få på bussen på den då det var den förlängda bussen vi åkt in med. Så pappa och jag satt alltså på den där parkeringen i 3h innan vi var på väg hem igen. Och de där andra ärendena kunde vi ju glömma, klockan var ju 20.15 innan vi kom iväg därifrån. Så vi var iväg sammanlagt 5h.

Och det komiska med detta är att pappa var inne och besiktigade bussen i onsdagsförmiddag, 8h senare så går den sönder. Hahah.. vår gamla vanliga otur med bilar. Volvon gick nämligen sönder i lördags, haha. Men den är som tur är fixad nu, annars hade jag inte kommit upp till Linköping idag. Känns som om jag ska sluta skriva om söndriga bilar nu, annars kommer säkert lagen om all jävlighet straffa mig på något sjukt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0