Säsong -08 avslutad!

I helgen som gick så avslutade jag säsongen 2008, och det gjorde jag i Staffanstorp CK's kläder tillsammans med systrarna Wenche och Tilisha. =)

Var en riktigt kul helg, då både Wenche, som inte tävlat på cirka 20 år typ, och Tilisha som inte tävlat på 5 år, var tillbaka på cyklarna för att köra DM. =) Lördagen bjöd på riktigt fint väder, om än kaaaaaallt, och ett partempo med Tilisha samt 2 mil tempo med pyspunka för min del.. Trist, trist, trist! Speciellt då jag fick punka på linjehojjen under uppvärmningen också, innebär att fram till september detta året hade jag fått 3 punkteringar under 14 år, nu har jag fått 5 stycken på 1 månad. =( 

Igår var det dags för Ban-DM, vilket i vanliga fall brukar vara riktigt kul att köra och det brukar finnas lite motstånd. I år var det dock helt tvärtom, inte en enda damjunior till start och endast jag i Dam Elit-klassen , vilket gjorde att det var ganska uppenbart vem som skulle ta hem segern... Regnet öste ner precis hela dagen, och det var bara 8 grader varmt. Med både ben- och knävärmare genomblöta så var det bara kort-bent att välja på. De satte i alla fall ihop med mig F15-16, så jag slapp köra 7 varv själv framför alla, precis som en apa på cirkus.. =) 

Så från och med idag så har jag två veckors vila framför mig innan det hela drar igång igen. =) Eller, vila och vila.. Två veckor utan cykel vill säga.. För imorgon är jag sugen på gymmet och gympa! Tilisha kommer dessutom hit imorrn också!!


Bild lånad av Mannerstråle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0