Projekt; Film.

Tina och jag har som sagt Disney-projektet som vi håller på att beta av. Men allt eftersom vi har spenderat fler och fler kvällar på Nöjesmagasinets (oj, förlåt, Filmkedjans) golv, letandes efter den perfekta filmen till just den dagen och just det där humöret den dagen, så har vi upptäckt att jag har missat de flesta filmen man bör ha sett. Så nu har vi ett nytt projekt; film. Helt enkelt film. Det handlar inte om att bara se alla "klassiker", utan det handlar om att se alla filmer man BÖR ha sett. T.ex Cocktail, The Beach, Rain Man, I am Sam, Skicka vidare, Greven av Monte Cristo, Braveheart o.s.v, o.s.v.. Alla filmer vi tycker är sevärda helt enkelt. Tina har köpt boken "1001 filmer att se innan du dör"... Eller vad den heter. Och visst är där många vi ska se, men man kan ju skippa hela det där kapitlet med alla kines/japanes/korean-filmerna. För helt ärligt, hur orkar folk slösa 120 minuter, eller oftast ännu mer till och med, av sitt liv på att kolla på sånt trams?

Braveheart, Skicka Vidare, Dansa med vargar, The Predator (eller hur det nu än stavas), StarWars-filmerna (inte sett en enda, men ändå, märkligt nog, så var det alltid Darth Wader som kidnappade mig i mina mardrömmar när jag var liten. Men SoffiPropp kom alltid till min undsättning till slut.), Fight Club, American Graffiti (Tina har inte sett den än.) är nästa filmerna vi måste ta tag i. Tur att man har många år på sig.

2,5 dag tills Tilisha är hemma nuuuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0