Birgitta Granberg - Estradpoet

Tittade nyss på TV4.s nyheter, var ett reportage om den coolaste damen på länge, 83 år gammal om jag hörde rätt. Hon är en estradpoet (Nej, jag vet i själva verket inte vad skillnaden på en estradpoet och en poet är, men det lät ju jävligt smart faktiskt.) Just nu är hon i full gång med att skriva en dikt om ett besök på gymmet, när hon då får frågan "Så du har själv aldrig varit på ett gym?" så svarar hon sött; Jag nej?! Uh nej.. uh...
Varför hon valde att skriva en dikt om just gym? Här är svaret;
"Jag har aldrig förstått varför folk anstränger sig så mycket när dem kan vila, så jag tänkte att jag måste ju skriva om det"

En rad ur hennes dikt; "Han lovade mig att kolla på min fysiologiska hälsa, då lovade jag honom att ha siktet inställt på beach 2011."

Birgitta Granberg mina damer och herrar, damen med en jäkligt skön inställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0