Snart september och dags för jobb.

Har varit ett tag sedan jag jobbade nu... Det på grund av att det tar så lång tid för mig att pendla med tanke på att jag inte har mitt körkort ännu, så skulle det isåfall ha påverkat träningen under säsongen alldeles för mycket. Men nu är säsongen snart slut ( - eller, den är så gott som slut för min del. Dumma sjukdomar. Men så är livet! Bryt ihop och kom igen.) och det börjar bli dags att jobba igen... tar dock bara de lite längre vakterna så det lönar sig, känns lite dumt att spendera 3½ timme på resan för att jobba 3 timmar... Men får ihop ungefär 60 timmar på att bara jobba 9 dagar i september, så det är ju helt OK! =) Sen kostar ju tågkortet en hel del, men man kan inte både ha kakan och äta upp kakan =)

Längtar tills jag har körkortet i handen och kan ta fler vakter. Pengar är ju inte allt, men det gör fasen livet så mycket enklare om man har lite stålar i bakfickan. ;)

Som ni nog kunnat räkna ut så fick jag tyvärr inte jobbet jag sökte, men jag är mycket nöjd ändå! =) Första jobbansökan och första jobbintervjun någonsin, och jag kom till den 2a av 2 möjliga intervjuer. Så nu har man lite erfarenhet av det i bagaget också. =)
Kan tänka mig att de nog tycker jag är ett litet osäkert kort med tanke på all träning och att det bara var en in-ringnings-tjänst det handlade om. Då blir det snabba ryck med att ta sig in till arbetet och eftersom jag alltsom oftast är ute på cykeln så är jag nog inte 100%-ig till det. =)

Så jag jobbar kvar på BikBok på Köbmagergade nu framöver, men söker arbete i Sverige då det skulle underlätta mycket.. Men sålänge jag inte hittar något så trivs jag som fisken i Köpenhamn. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0