Hammarö

Sitter just nu uppe i Hammarö, prologen avklarad igår, och dagens tempolopp är också klart. Om 2h väntar ett tufft GP tillsammans med herr juniorerna. Nytt för i år är att det är inlagda spurter på varv 2, 4 och 6, vilket kommer göra loppet ännu tuffare... Har de sista två åren lyckats sitta med junisarna hela vägen hem, och jag hoppas hoppas hoppas på att där finns ben till det idag också. Vi håller tummarna...

För övrigt så strulade datorsystemet till sig igår, vilket resulterade i att de inte hade någon korrekt tid på nästan någon alls. Jag till exempel, skulle enligt deras tid ha kört 50 sekunder långsammare än förra året, på 3 kilometer... Snacka om att vinterträningen haft motsatt effekt ;) Så kommisariena beslöt sig för att neutralisera hela etappen, och vår start imorse blev därmed också förskjuten med 2h. Så det har inte varit de muntraste minerna från cyklisterna här uppe i Värmland idag. Tempoloppet gick OK, ny bana i år, på en väldigt trafikerad väg. Bra tryck halva loppet, tappade fokus när jag kört ikapp cyklisten som startade framför. Lockbetet försvann liksom. Men jag vet vad jag behöver jobba på, så det är bara att fortsätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0