Skåne 2-dagars

Förra helgen var det dags för en ny tävling på kalendern, arrangerad av Staffanstorp CK och FK Trampen. Tycker det är otroligt roligt att det tas initiativ till nya lopp då fler och fler försvinner för varje säsong som går. 

En prolog på 5378 meter – väldigt noggranna distanser i programmet… ;) Samt ett GP-lopp på 35 minuter plus 5 varv. Vart nervös innan start då jag inte tävlat ordentligt sedan Pinsecupen och även tvingats till vila i olika former under en veckas tid. Att det sedan blåste total storm och flaggorna stod som masonitskivor när jag tittade ut genom fönstret gjorde inte humöret bättre.


Testade som vanligt tempohojjen innan jag satte mig för att värma upp på linjehojjen på rullen – fungerade klockrent! Men något hände innan start, plötsligt låg bromsen till och den ville inte riktigt justeras så jag fick hjälp och med ungefär 30 sek kvar till start så vart bakhjulet fortfarande inte på! Panik… Sånt här har aldrig hänt mig förut. Defekt innan start?? Total ovetandes om att det tydligen finns en 5 minuters regel om man har defekt så gav jag mig iväg totalt stressad och sjukt förbannad då mina växlar någon gång under denna episod kollapsade och jag kunde enbart gå på 52/12 och 52/13. Vilket fungerade OK den första kilometern – sedan svängde vägen och sidvinden kom. Hallelujah, mina ben är ju inte riktigt skapta för att kunna gå på de där växlarna i den där vinden… Fick ta 5 minuter för mig själv efter målgång – kom nästan rök ur öronen på mig. Förbannad, förbannad, förbannad… Blev 5a av 9.


På GP.et sen så fanns där ingenting att hämta för mig, benen var som två stockar i början och det splittrades redan efter 5 minuter. Väldigt frustrerande att jag sedan i 30 minuter höll klungan på exakt samma avstånd helt själv. Då undrar man varför man inte kunde bita i det sista där i början.. 6a av 9.


Sen kom söndagen och den fruktade Sandby-backen skulle bestigas 8 gånger. Hann bara med att tävla här två gånger när jag var i F11-12 innan tävlingen lades ned. Lyckligtvis vart den lite jobbigare för 10 år sedan än nu... :) Men i år vart det lite ändring då tävlingen istället gick parallellt med stora vägen. Tyckte det var lite jobbigt redan första passeringen i backen, så att jag sedan hängde på Sara, Malin och Beata när det trycktes på i 5e passeringen överraskade mig en hel del. Tyvärr kom Camilla ikapp precis innan 6e passeringen och då hon låg 3a totalt och Sara låg 4a så tryckte ju Sara på ytterligare en gång i backen. Och då fick jag ge mig. Jag fattas fortfarande en del från hur benen kändes tidigare under säsongen, men jag trodde jag skulle behöva ge mig i backen en bra bit tidigare, så överlag fick dagen anses som OK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0