Dal

Har funderat mycket över mitt katastrofala tempolopp och försökt förstå varför min kropp svikit mig den senaste månaden, och svaret är egentligen väldigt enkelt - jag är för ostabil. Efter 2 helvetes år med fel träning så handlade vinterträningen 08/09 i huvudsak om att jag skulle tycka det var kul igen, då jag funderade på att lägga cykeln på hyllan igen. Alltså inte mycket hårdträning.

Denna vintern var jag för klen för att kunna lassa på hur mycket träning som helst, och när man inte har riktig grundträning så är man som en levande bergochdalbana. Det är bara så himla trist att min dal kommer när de största loppen också kommer. Men jag har börjat sluta tycka att onsdagen var pinsam och acceptera den. Jag kan ändå inte ändra på den.

Tar linjet för vad det är imorgon, och mitt mål med dagen är att ta mig runt. Har aldrig tävlat mer än 11 mil förut, imorgon är det 13,8 som står på schemat samt 4 gånger uppför Gesunda. När min kropp dessutom inte är med mig så känns det som att det vore orättvist att begära mer.

Är lite småfebrig just i detta nu - svårt att säga om det är något eller om det bara är nerverna. Det vore ju inte första gången isåfall - ett år under U6 hade jag lite feber varje morgon, skakade ju nästan av nervositet. Märkligt hur kroppen fungerar. Ska iaf i säng nu. Midsommarafton får firas imorgon istället!

Men Glad Midsommar på er allihop. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du klarade ditt mål, bra gjort!! Keep on going tjejen, du ær duktig!! U6 næsta? Lycka till och hælsa famljen! kramar

2010-06-27 @ 20:40:09
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: Johannes Mattisson

Du behöver någon som kan ge dig ett begripligt träningsprogram.



För denna säsong är det kanske försent. Men försök att träna fyra gånger per vecka.

1 pass långintervall 4-8 minuter x 6-8 st

1 pass kortintervall 30 sek - 120 sek upp till 90% av maxpuls

1 långsam distans max 3 tim på Lägg in fartökningar 20 sek var 10 min.

1 pass backträning. Långsam kadens max 50 rpm, tung belastning 4-6 x 120 sek.

Allt annat låg intensitet på lilla klingan



Till nästa säsong ska du inledningsvis fokusera på mängdträning och styrka till slutet av feb, därefter fokusering på snabbhet och snabb uthållighet.



Behöver du hjälp så ring 016-130318

Ring eller SMS ingrid 0705464772 hon behöver komma ut på cykeln

2010-07-01 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0