Resumé av år 2008?

Brukar ju alltid slänga ihop en liten resumé av året den 31a december, har ju varit tradition ända sedan början av lunarstorms-tiden.. Haha, och DET var längesen må jag lova. I alla fall, jag började skriva det här redan den 30e december, men eftersom jag inte varit hemma på 2 dagar, och sen jobbat, så blir det postat först nu... =)

I januari så skulle Mamma, Tina, Tilisha och jag egentligen ha åkt till Sri Lanka för 3 veckors semester, det dumma inbördeskriget satte dock stopp för detta, 14h innan avresa, då de började bomba igen. Bittra, och alla vars 10 000 kronor fattigare, så bestämde Tina och jag oss för att ta en sista minuten till Teneriffa med cyklarna i bagaget. Supermysigt att bara va iväg vi två, och vi fick se en heeel del uppför.

I februari var det dags för första teamträffen, superkul att träffa allihopa och det kändes direkt att detta skulle bli ett toppenbra lag. Fick många fina timmar uppe på Orust! Annars jobbade jag bara på och hade sjuk ångest angående problemet "Ska jag söka till högskolan.. eller inte?" .. Tydligen så valde jag det sista alternativet. =) Februari är alltid en månad fattig på händelser.

I början av mars så var jag i toppform, waow tänkte jag. "Oj!!" borde jag snarare ha tänkt... Med en vecka gammalt sjukt bra testresultat i bagaget så tog Tina och jag väskorna och drog till Mallorca med cyklarna. Blev sjuk första dagen, tränade på halvdant hela första veckan, kände mig frisk, och insjuknade sedan sista veckan i feber och förkylning. Det kändes verkligen värt pengarna... Sjuk hade jag kunnat bli hemma i snön istället. =(

Aprilmånad innebär säsongstart. Och vilken säsongstart sen då... Totalt slut på tempoloppet och bröt linjeloppet efter att jag flög av efter 6 kilometer. Andra brutna loppet på 14 år, och det kändes i-n-t-e bra. Min mage började även att jäklas, mycket tydde på att det var blintarmen som var boven, och en rad av undersökningar påbörjades. Tilisha kom även hem efter hennes Asien-resa!!

I maj så stack pappa och jag upp till Hammarö för att köra Hammarö 3-dagars för första gången någonsin. Grymt kul tävling, men med formen i botten så var det svårt att uppskatta bra banor. Började inse att jag nog redan haft min formtopp, cirka 4 månader för tidigt, och blev sjukt nedstämd. All den träningen jag lagt ner, till absolut ingen nytta. Alla distanspass man avverkat själv i ett platt och kallt Skåne - just a waste of time? Träffade även Viktor där uppe, första gången sedan vårt uppbrott i november 2007. Kärt återseende! Tilisha flyttade till Köpenhamn, och nu var de bara två fåglar kvar i boet!

Det blev junimånad, och med den kom alla studenter, alla födelsedagsfester o.s.v, o.s.v.. Bestämde mig även för att inte köra SM, kändes lönlöst att åka så långt, med så krävande banor, och en sådan form. Kastade om en del i träningen, efter nästan 2 veckors väldigt nödvändig paus. Med en likadan säsong förra året så var det inte långt ifrån att jag kastade in handduken. Dolly Parton kom till Malmö och självklart så var vi där!

Juli inleddes som vanligt med U6 Cycle Tour, även denna började trögt värre, men med 3 veckors "ny" träning i kroppen så kändes det ändå bättre än på länge. Lossade lite för mig på GP:et, som vanligt.. Älskar det där GP.et =) Och tempot gick OK. Så med lite bra känslor åkta vi hemåt sen. Planer om att följa med Tina till USA började smidas...

Augusti kom, och planerna förblev enbart planer... Stupid, stupid me. Ska bannemig ta mig dit snart! Tina drog till USA, och det var nu bara en liten fågel kvar. =( Säsongens roligaste tävlingar kördes, motivationen kom tillbaka, och rätt som det var så var augusti slut, och september kommen..

Hela september kändes bara som en månad som bara skulle avverkas, innan oktober äntligen kunde vara här igen!! Var fattigt med tävlingar hela månaden, och det var bara träning som gjordes, i ett allt gråare och kyligare Skåne.

I oktober bytte jag över till Staffanstorp CK igen, och körde DM tillsammans med Tilisha. Haha, det var en kul grej må jag lova. =) Direkt efter detta så satte vilomånaden igång!! Blev en hel del turer till Köpenhamn, och 3 utgångar på 5 helger.. Viloperioden utnyttjades minsann. =) Tina kom också hem från USA!

I november var det dags för U23-läger i Skara.. trodde jaag... Första dagen på vinterträningen fick jag någon form av kräksjuka och mådde så jäkla dåligt... Så inget läger för mig inte! Blev en hel del omkastningar på jobbet också, och aldrig förr har jag trivts så bra som nu! Cykelgalan skulle ju självklart besökas, och det blev en minst sagt händelsrik afton, på morgonen efter var det lagträff med Svanesund sen. Även där en del ändringar, och nästa år kommer bli super!

Sista månaden på året gick som alltid hiskeligt fort. Mycket, mycket jobb, mycket, mycket att stå i... Som vanligt så blev det Lucia Movie Night, firade jul hemma med extra stor familj i år, och nyår firades i Köpenhamn hos Therese, Jonathans syster. Blev en riktigt kul kväll, stannade kvar i Köpenhamn tills på fredagmorgon, då jag tog bussen från Tilisha 07.30.. uh, så tidigt..

Nu är det alltså ett nytt år, och det innebär en hel del massa löften som vanligt.
Har inte riktigt filat klart på alla mina än, men det kommer..

Något jag dock kan sammanfatta är att detta har helt klart varit det minst händelserika året på länge för mig. Trååkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0