Sötsug.

Dagens "Aha"-upplevelse;

När man inte har något att göra om dagarna så är det lätt att man stoppar ner en eller två godisbitar i magen... Och de där en eller två bitarna blir gärna... tjugo! Icke bra, icke bra. Därför har jag nu infört såkallade "godisdagar" i mitt liv. Alltså två dagar i veckan då godis är mycket välkomna till att bosätta sig i min mage och resterande fem dagar är alltså godis ett BIG no-no.

Självklart gottade jag och Cerdic i godis i lördags, men i söndags var godis no-no. Nu är jag alltså inne på dag 2. Två dagar, och redan nu skriiiiker min mage efter godis, godis, godis! Åh, bara en liten bit... Men nej, fy skäms. Fast jag längtar dock till imorgon då det är tisdag och dags för godis och Ugly Betty och Grey's anatomy. Mumsmums!! (Ja, tisdagar är en av mina "godisdagar" =))

I alla fall, det jag skulle komma fram till är att dagens Aha-upplevelse var när jag satt framför tv.n och insåg hur skrämmande oerhört mycket jag vill ha godis nu. Skrämmande mycket.
 ... Vilken väldigt tråkig dag jag måste ha haft ifall det där är min "aha-upplevelse" idag.

Jag har i alla fall hunnit med att gå till tygaffären och köpa mönster för klänningen till studenten, fått ett stort blåmärke på min arm som följd av att Kim bar mig på idrotten, fixat en gammal kofta så att den looks like brand new och gjort en mumsig vegetarisk paj till middag! (Det sistnämna var i alla fall utan tvekan dagens-höjdpunkt.) If you can't have candy, eat pie.

Cerdic. Zlatan! säger;
JAG DÖR
Cerdic. Zlatan! säger;
HAHAHAHAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0