Jag hatar igar....

Igar var en sadan dag som jag helst av allt bara skulle vilja radera ur mitt minne.

Det borjade med att regnet oste ner pa morgonen, sa vi vantade ut det... Gav oss sedan ut pa en planerad 4h-tur. Uppe pa Puigpunyent sa borjar det regna igen.. "Vafan" tanke vi, och korde pa anda. Det gick skitbra, men plotsligt hors ett valdigt hogt pysande.. Tina har fatt punktering! (Hennes forsta pa 14 ar, och eftersom jag endast fatt en jag ocksa, sa ar vi alltsa ratt grona pa det har...) Men men, vi stod alltsa dar i regnet och skulle fixa var forsta punktering nagonsin, sagt och gjort, det gick skitbra. Vi cyklade vidare, efter nagon kilometer hors ett hogt "PANG!" - oh no... - Ett stort hal i Tinas dack.. Vem har med sig dack ut pa ett traningspass? - ingen, det finns ju inte plats i fickorna.

Sa... vi hade inget nummer till ett taxi-bolag, inga bilar stannade, vi ringde "Town hall" for att fraga om taxinummer, ingen kunde engelska. Sa vi fick GA i 4 kilometer, innan vi kom pa den briljanta iden att jag kunde cykla tillbaka till hotellet och aka ut med taxi for att hamta Tina.. Sa jag cyklade hemat, lamnade Tina till att sta dar ute sjalv i 1 timme, och kom tillbaka med en taxi for att hamta henne.. 2 nya slangar, nya klossar pa badas skor, ett nytt dack och en taxitur pa 500 kronor. Det var fan det dyraste traningspasset jag nagonsin varit med om, med tanke pa hur sjukt lite traning vi fick.. Val hemma lade vi oss i badkaret for att forsoka glomma denna dagen.. Men nej da, oturen var inte slut dar inte.. Till raga pa allt sa tappar jag min mobil i badkaret och nu ar den typ stendod. Jag hatar igar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0