Hammarö etapp 3

Ett tag sen, men får ju skriva om hela, och inte bara etapp 1 och 2.
Linjet bestod av 105 kilometer tillsammans med herr-juniorerna. Med GP.et som gått tungt för mig så vart det sådär halv peppat som jag stod på startlinjen i 13 grader och frös rumpan av mig. Dagen till ära hade det börjat blåsa upp också, kändes nästan som om jag vore i Skåne. Starten gick och 5 varv skulle avverkas. Hade dåliga ben även idag och fick slita i kantvinden som blev på baksidan av varvet. Fick se klungan segla iväg en gång då jag fått ge mig i, just det, kantvinden. Men lyckligtvis lyckades jag klättra i karavanen upp till feltet igen. Lite skäll på mig själv och ord som "skärp dig för fan, du kan det här", fick mig att step up och lägga mig där jag skulle och bita mig fast, nästan in till mål, med kilometern kvar fick jag se mig besegrad och rullade i mål med några andra tjejer. Slutade på en 5e plats totalt... Halvbitter. Men glad att jag iår kunde sluta på en 5e plats med känslan "för jävligt", då jag förra året slutade på 4e plats med en härlig känsla i kropp och huvud.

Hammarö var i år inte den tävling det brukar vara - med tidsstrulet, de sinnessjuka bonussekunderna på 40, 25 och 15 sekunder, samt de inlagda spurterna, och priserna man får, så funderas det på om det är värt 6 timmars bilresa upp nästa år igen. Carolins frånvaro bidrog också till att det i år var sämre än vanligt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Naaw du är väl för gullig! Jag SAKNAR dig! PUSS

2011-05-12 @ 18:20:25
URL: http://carrogustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0