Årsresumé del 2.

Nu kommer lite mer.. :)


Maj;

De första dagarna i maj stod som vanligt Hammarö 3-dagars på planeringen och det gick faktiskt över förväntan. Verkligen. Gillar ju de banorna! Känslan höll i sig och när vi kom till Götene GP som jag för första gången skulle köra så var jag laddad! ... Lite för laddad kanske. Regnet låg på gatorna och med ben som kändes grymma så satsade jag lite för hårt i en kurva och fick syna asfalten för första gången på 4 år. Vurpan satt i psyket och jag var rädd och spänd under hela Pinsecupen i Danmark och fann ingen glädje i det jag gjorde överhuvudtaget. Veckan efter blev jag sjuk. Upp och ned för psyket, hela maj.
Min bästa vän kom hem från sin långa resa och jag njöt av att äntligen ha honom hemma igen. :) Jag satte igång med mitt odlande på riktigt, och blev en liten bonde. Hade tävlingsfri helg då Bonnamarknaden var i byn, så Kat kom hit och vi var barn igen. Tilisha, jag och Kat och en hel drös av alla syskonbarnen sprang runt och åkte karusell efter karusell och åt sockervadd och njöt. Pappa fick utmärkelse som Årets Staffanstorpare, och stipendie utdelat. Ett härligt minne att ha i bagaget. :)


Pinsecupen. 


Snyggaste bilden från Hammarö.


Jag och Samson, Bonnamarknaden.


Juni;

Precis som vanligt så inleds ju alltid juni månad med att jag fyller år!! Första dagen i månaden :) Nu 21 år gammal och lite ångest. Men med 3 vilodagar i ryggen så var jag redo för lite träning igen och att boosta självförtroendet lite, men det gick ju sådär med nerver som asplöv... Åkte upp till Sollerön med mamma, pappa och min systerson och däruppe mötte vi upp med min farbror och hans fru och hade en fantastiskt mysig midsommar-vecka. Trist att man skulle upp kl 06 på midsommardagen och fick säga godnatt till sällskapet kl 21 redan. SM-veckan var katastrofal för min egen del, och jag hade helt mig själv och mitt huvud att skylla. Slutade på mitt jobb i Malmö av diverse olika anledningar, och var in-between-jobs några veckor, då min nya anställning i Lund startade först i mitten av juli. Vi hämtade även hem två nya katter, då de skulle avlivas om ingen kunde ta hand om dem. Harley och Taicon hette de nya, fick en tuff start med de båda två med en hel del olika incidenter och problem, som ju kan uppstå med fyra katter i samma hus..  men de är nu hur fina som helst :) Hann även med en tur till Vega, tillsammans med Caroline och Tilisha, för att se den ljuvliga Paolo Nutini spela.


Sollerön.


Födelsedag. Happy Cat?


Juli;

U6 Cycle Tour är juli-månads största händelse. Bodde som vanligt ute i Daretorp, lugnt och skönt i ett litet hus med min familj, Katrine och två av mina syskons familjer. Tävlingen gick upp och ned för egen del men slutade 19e så det fick jag vara nöjd med, trots att jag var bitter att det bara var sekunder upp till 15e plats. Men med min 21 plats förra året så vart jag nöjd ändå. Speciellt med tanke på min 54e plats året innan dess........
Kortbane SM i Malmö, nästan på hemmaplan. Hade tjejerna från Svanesund hemma hos mig och det var riktigt mysigt. För min egen del så var loppet mest en stor pina, men de andra tjejerna skötte sig bra!
Juli var även månaden då Kat flyttade in hos mig i 6 veckor. Och sommarens soundtrack blev Shakira och Waka Waka! Ett måste på alla våra bilturer! Best summer ever, helt waka waka! ;)


Tjejerna på U6.


Ekedalen, U6.

Augusti;

Jag bestämde mig för att lägga ned säsongen i mitten av augusti då jag återigen blev sjuk och krasslig de första två veckorna och hade ingen motivation till att träna upp mig igen för bara 3 - 4 helgers mer tävlande. Började med ganska mycket basträning och njöt rent allmänt av sommaren och det som hör till. Hade massa mtb-turer i skogen för att få lite omväxling och motivation. Verrrry nice. En helg i Kats sommarhus hann vi också med, då vi firade hennes mammas födelsedag. Mys på högsta nivå. Tilisha öppnade sin butik MadeByNoOne, tillsammans med Caroline, i augusti.


Kats sommarhus.


Bure 2-dagars.


Jag bidrog med cupcakes till öppningen av MBNO.


September;

Jag jobbade extremt mycket i september, då min chef var sjukskriven och vi var plötsligt bara tre tjejer till att ta hand om butiken. Men lönespecen som kom i oktober var ju också därefter - very nice :) Började löpträna igen efter ett uppehåll på 3 år och styrketräningen på gymmet sattes igång efter att ha varit på paus sedan april. Katrines syster Majken fyllde år, så ytterligare en helg i Danmark med hennes familj. Var uppe i Halmstad hos Trek och fixade och donade med diverse ting och saker. Startade på silversmide-kursen i Lund tillsammans med Tilisha, och jag drog upp min sista skörd från mitt grönsaksland. Var på Model Lab i Malmö med Tilisha och Katrine.



Fina Katrine!


Trek, Halmstad.


Kommentarer
Postat av: Carro

HAHAHA! Lätt snyggaste bilden från Hammarön(; Men den bjuder jag på!

2011-03-29 @ 18:47:37
URL: http://carrogustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0