It's getting closer

Så, då var anmälningarna till årets första tävlingar gjorda. Premiären blir i Danmark nästa helg, och precis som vanligt så känner jag mig absolut inte redo, och önskar att vintern hade varit lite längre... 2011-års säsong kommer bli väldigt speciell, då jag har fått kompromissa cykeln och jobbet en hel del detta året. Föregående somrar sedan 2007 har jag aldrig jobbat helger från och med april - september, men i och med att jag fick ny chef i höstas så skrev vi även ett nytt kontrakt. Ett kontrakt som innebär att jag numera bara har de sedvanliga 25 dagarna att ta ledigt på ett helt år, och de 25 dagarna försvinner illa kvickt till läger och dylikt, samt att jag jobbar varannan helg... Så med andra ord har jag fått dra ner på mina starter så att jag nu faktiskt bara har 15 tävlingshelger framför mig, och 30 starter ungefär. Blir tråkigt, men tyvärr är ju pengar ett måste för att kunna komma någonstans.

För övrigt så anländer den nya pärlan den 15e april, dock så får inte hon göra premiär samtidigt med min premiär, då hon kommer med SRAM, något jag aldrig förr kört med. Känner rent spontant att det nog kan vara en bra idé att köra in mig lite på det nya växelsystemet innan jag ställer mig med henne på startlinjen :)
Nu blir det sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0