Ännu en helg

Ja, så var ännu en helg passerad. Sjukt vad fort tiden går, snart är det jul igen.. Men inget ont vid det, längtar nästan. Tina kommer ju hem, om än bara för 11 dagar. Men det blir 11 underbara dagar.

I helgen som gick var jag uppe i Halmstad tillsammans med mamma och pappa för att besöka Trek's mässa. Väldigt trevligt var det, fick med mig en sadel hem att testa. Har extrema problem med att hitta en sadel som är perfekt, vet inte hur många olika jag prövat nu.. I alla fall, jag fick sitta på en liten "pall" och sedan så kollade dem var sittbenen gjort avtryck och mekade på så vis fram vilken sorts sadel som skulle passa just min rumpa. Extremt skeptisk tog jag hem den och satte igår på den på bancykeln.. Och se där! Det verkar faktiskt som att den här är helt rätt. Körde runt 3timmar på den igår och det var relativt smärtfritt faktiskt. Ska sätta över den på mtb.n i helgen och testa även där!

I söndags fick jag med mig Tilisha ut på nästan 3h cykel.. Sa till henne att vi skulle köra runt 1,5h. Så hon var väl inte helt glad efteråt.. Men det var jag! 3 mysiga timmar med pappa och Tilisha som sällskap. När vi kom hem sen lagade jag färsk pasta med vitlöksfrästa grönsaker med honung- och chilimarinerad kycklingfilé, och en vit choklad- och halloncheesecake till dessert åt hela familjen och Marion m familj som var på besök. Och eftersom det var söndag så kom Cerdic självklart förbi för lite film. Perfekt avslutning på helgen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0