6-dagars

Som vanligt massvis som händer - har dock ledigt i 2 veckor från jobb nu. Anledningen är att jag ska upp och köra Sveriges första 6-dagars lopp (i alla fall för tjejer, tror det fanns något för runt 100 år sedan för män) uppe i Falun. Skulle först ha med mig en partner från Danmark, men då de har danska mästerskapen samma vecka så fungerade ju inte det... Men så blev det som så att jag ska köra tillsammans med Sara Mustonen, hon har varit där uppe ett tag nu och får intensivkurs i velodromens konst, så jag hoppas det blir bra.

För min egen del så har det varit en ganska konstig omställning då jag gjort det mesta förutom att cykla ett bra tag nu, så plötsligt fick jag massage för första gången på nästan 2 månader, med simning, löpning och gympass i benen. Herrejesus, det gjorde så fruktansvärt ont, och dagen efter inne på banan körde jag två sekunder långsammare, PER VARV (!!!) jämfört med veckan innan. Men nu har det onda försvunnit och de sista två veckorna har gått åt till att få fram ban-benen så mycket som möjligt, så det har blivit en hel del turer över bron. Idag är sista passet inne i Ballerup innan vi beger oss på torsdagmorgon mot Falun.

Nu ska jag iväg och se om jag kan få tag på ett par schyssta Oakley's :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0