Sista dagen på YA Arena

Ja, nu är det ju 5 dagar sedan vi avslutade Sveriges första inomhus 6-dagars, men bättre sent än aldrig som de säger! Vart lite nerver som spelade lite spratt inför sista kvällen faktiskt, min extrema prestationsångest till trots så hade jag ändå lyckats tygla nerverna de första 5 dagarna.
Under flying lap så kände både Sara och jag att tusan, det här är inga bra ben vi har idag.. Men Sara körde återigen in på en 2a plats bakom Sara och före Evelin.
Under udskillningslöbet så vann Sara och på linjet kom vi 2a och 3a. Sedan var det dags för den fruktade kilometern! Sara körde in på 1.12.06, lite sämre än vad hon kört de sista dagarna men det var lite väntat då benen kändes hos oss båda, men jag ska erkänna att jag blev lite nervös för om Jenny kanske kunde slå tiden idag... Men Sara lyckades hålla undan med 15 hundradelar! Hurra, hurra! För min egen del så kändes det inte så jättebra, men jag hade samma mellantid som Sara, så det var superkul, dock är jag inte så stark så jag kunde såklart inte hålla det in i det sista, men jag hamnade på 1.13.93, vilket jag var jättenöjd med. På måndagen när jag körde på 1.15 något så kändes det som en omöjlighet att komma under 1.14. Så jag är nöjd!

Efter kilometern var det bara poängloppet som var kvar - och vi ledde med 2 poäng.. Lite passiva i starten då det var lite rävspel, men plockade poäng på en del 2a och 3e platser, och i de sista två spurterna tog vi förstaplatserna. Jag hade fruktansvärt ont i mina ben när det var över, låren var illröda och det kändes som om det brann i benen. Har sällan varit så skönt att få hoppa upp på rullen direkt efter och spinna ur benen.

Så summan av det hela blev att vi lyckades hålla undan med 6 poäng! Spännande in i det sista. 
Vi hade planen att njuta av ett glas vin efteråt, men strulade till sig med transport, så det blev mjölk och kakor framför Happy Feet istället. What a party ;)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0