Dag 1 och 2

Så var dag 1 och 2 här uppe i Falun gjorda. Efter dag 2 så leder nu Sara och jag, så jag hoppas vi kan försvara ledningen till sista dagen, men det blir hårt - Jenny är inte att leka med!

I söndags körde vi teamsprint, Sara och jag lyckades vinna den med 2 sekunder, det följdes sedan av keirin, scratch och madison. Tyvärr så hade vi otur på madison och Anna Larsson vurpade med huvudet före och spräckte hjälmen. Loppet blåstes av och vi kom överens om att inte fortsätta med madison resten av veckan då vissa av tjejerna känner sig lite osäkra på just den biten. Tur nog så klarade Anna sig undan ganska lindrigt trots allt, men fick såklart avbryta loppet och istället sattes Anna Pålsson in i laget Ramirent. 

Igår hade vi flying lap - Jenny vann med 0.5 sekunder före Sara - som körde på lättare utväxling till och med... Sara is on fire!! Hade flygande kilometer också - jag körde in på 1.15.08 tror jag, satte nytt banrekord. Dock fick jag inte behålla det så länge då Jenny taggade till ordentligt och körde in på 1.12.06 eller något. Men sen kom Sara - in på tiden 1.10.56 något tror jag. Nytt banrekord, och fler poäng till oss! Härligt!! Det blev sedan scratch och poänglopp - ganska så jämnt mellan åkarna. Jenny slutade på 13 poäng, Sara 10 och jag 10 under poängloppet. Så inför veckans 3e kväll leder Sara och jag med 6 poäng. Vi hoppas kunna dryga ut ledningen ikväll - men vi får se...

Herrarnas lopp slutade också dramatiskt igår då Mark vurpade och knäckte gaffeln i två delar. Men han klarade sig bra, lite skrapsår bara. Cykeln fick det sämre! Men ny gaffel är fixad och ikväll är de på banan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0