GP Hammarö

Ja, nu vart det ett tag sen jag skrev här.. igen.. Ni får stå ut med min dåliga vana jag lagt till med.. :)

Efter tempoloppet låg jag som sagt 10a i sammandraget och som känt så har jag fått en liten kärlek till GP-lopp på senaste, så jag var taggad till tusen! Speciellt då Hammarö är en tävling för mig som verkligen är ett lopp som visar min utveckling på ett bra och tydligt sätt.

2008 körde jag Hammarö för första gången och blev då bland de allra sista på prologen - kanske till och med sist...? På tempot fick jag stryk av både den ena och den andra. På GP.t sen så satt jag fruktansvärt bra med - i ungefär 1 kilometer... Sen blev jag varvad. På linjet åkte jag av efter 6 kilomter och bröt efter 11. Hipp hipp hurray.

2009 vart det fortfarande segt och jobbigt på både prologen och tempot - blev 4e sist på tempot vet jag. Men GP.et gick förvånansvärt bra och jag satt med killarna hem, detta gjorde jag även på linjet. Ett enormt framsteg med tanke på 2008.

Men åter till saken. Kl 17.15 gick starten på GP:et och ungefär en 20 minuter innan så började regnet så smått att droppa ner för att senare ösa ner, och eftersom det inte var mer än runt 8 plusgrader så vart det återigen riktigt kallt!! Full fart direkt från start av killarna och när jag vände mig om efter 2-3 varv så var vi bara 5 tjejer kvar i klungan. Bara det kändes lite som en seger! För två år sen var jag en av de 5 första som var avhängd liksom. Jag klantade till det för mig själv innan upploppet och kom sist av absolut alla in genom kurvan, trots det så förlorade jag 3e platsen med irriterande marginal. Linnea vann före Edit, Hanna, mig och Carro. Glad, lite missnöjd men ändå väldigt nöjd och plaskblöt körde vi hemåt för att ladda för 101 kilometer linje dagen efter och med förhoppningar om bättre väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0