Vi ses på andra sidan.

I onsdags fick jag ett samtal om att det nu bara var timmar kvar, på natten sedan så ringde de och sa att han nu fått frid. Min vän Tage, en fantastisk människa som haft så otroligt stor inverkan i så många människors liv förlorade till slut kampen mot cancern. Det gör otroligt ont i mig när jag först nu, en vecka senare, börjar förstå att han faktiskt inte kommer tillbaka. Han kommer aldrig mer stå på där på banan och njuta, köra i bilen bakom mig uppför bergen på Mallorca eller ta en 43 tillsammans med mig framför solnedgången på hotel Horizonte. Vi kommer aldrig mer få skapa nya minnen tillsammans. Men jag är otroligt glad för tiden jag fick med Tage, och jag tycker det är fantastiskt vilken vänskap vi kunde bygga upp trots att han nu var 64 år gammal, och jag 21.

Han har gjort så otroligt mycket för damcyklingen i Danmark, och nu har en av de starkaste eldsjälarna sagt farväl. Det låter som en kliché, men mitt liv hade bokstavligt talat inte sett ut som det gör idag, om det inte vore för Tage. Det är otroligt hur många dörrar en person kan öppna för en annan. Jag är tacksam för allt du gjort för mig Tage, och allt du gett mig. Och jag kan bara hoppas att jag gav lika mycket tillbaka.
Du kommer för alltid att vara saknad. Vi ses på andra sidan en dag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så fint skrivet av dig! Fick ju tårar i øgonen hær.. Alltid tråkigt nær någon man står næra førlorar kampen mot denna meningsløsa sjukdom. :o( kramar

2010-12-17 @ 08:56:21
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0