Svininfluensa vaccination

Så, efter veckor av diskussioner - fram och tillbaka, fram och tillbaka - så togs beslutet igår om att bara ta den förbaskade sprutan! Snack om bieffekter hit och dit, men varenda läkare jag snackat med - och tro mig, det har varit många - har sagt att det är väl självklart att man ska vaccinera sig!! Tänker även på alla de stackars små barnen som ännu inte får vaccinera sig än, t. ex min brorsdotter Elin och min kusin Jamie. Om jag skulle få viruset och smitta någon av de och de skulle bli allvarligt sjuka så skulle jag ju aldrig förlåta mig själv för att jag inte tog spurtan. Ju fler som vaccinerar sig - desto snabbare försvinner viruset!

Har ju en enorm rädsla för nålar - blev extremt mycket värre då jag 2007 blev stucken 15 gånger inom loppet av 3 - 4h då de trodde jag hade Borelia. Grät som ett litet barn till slut. Så glad var jag att även Tilisha skulle ta sprutan igår så hon kunde följa med mig. Till min stora glädje var sprutan smärtfri, spände ju lite grann precis då hon sprutade in vaccinet, men för övrigt gick det fint och snabbt.

Idag har jag mått bra, men efter att ha pratat med läkare så fick jag inte träna idag, vilket är sjukt tråkigt. Tisdagar är de träningsdagar jag gillar bäst ju. 
 
Bjuder på en titt av mina skills i Paint;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0