Pinsecup

Så dålig på att uppdatera.. Men har vart lite som snurrat i huvudet på senaste, såå... =)

Åkte till Danmark i fredagskväll med pappa, iväg till Randers för att sova där! På lördagen var det dags för första etappen i Silkeborg, 2 x 35 km, varvet innehöll (enligt mig) tre backar och en hel del kantvind. Efter sista backen öppnades det upp och blev öppna fält och klungan sprack upp som ett pärlhalsband, och så höll den sig i 8 km ända in till målpassering då första motvindsstycket kom, då det blev återsamlat igen. När vi passerade samma backe på andra och sista varvet så hände samma sak, men jag hamnade bakom några tjejer som släppte liten lucka fram till, och för att kunna täppa en sån lucka i den kantvinden så krävdes lite starkare ben än de jag hade den dagen... Så jag fick snällt ge mig tillsammans med två andra tjejer och rullade i mål drygt 2,5 min efter klungan.. Madde och Jennie Stenerhag kom dock iväg med en annan tjej på sista varvet och höll undan till mål där Madde fick en 3 plats!

Söndagen var dagen då banan skulle vara platt, 4 x 23,5 km! Och jo, visst vart den väl platt i jämförelse med dag 1 och 3, men jämfört med mina träningsrundor runt Staffanstorp så skulle jag nog vilja säga att det inte var heeelt platt. Men att kalla det för backar får jag väl erkänna är att ta i... Loppet startade vääääldigt lugnt.. Efter ett tag började det komma lite attacker, vår söta Kajsa skötte sitt jobb och attackerade från klungan några gånger de första två varven. Vi hade iväg Madde på en liten utflykt med några andra ett tag på 3e varvet, men det blev inhämtat igen. På sista varvet var Elin Lundberg loss och jag fick höra i radion att jag skulle iväg jag med, försökte mig på en attack och det vart ingen i klungan som gick på, så fick snabbt en lucka och kom ikapp Elin och började jobba tillsammans, de kom dock ifatt oss med lite mindre än 3 kilometer kvar... Flög rätt igenom klungan som en vante, men klamrade mig fast vid något av de sista hjulen! Inför spurten så låg jag ute i vinden och fick rulla i mål någonstans i nedre halvan.

På måndagen vart det den så mycket omtalade backen i Hammel som skulle passeras 3 gånger, 3 x 28 km... Sjukt nervös, och jag hade många gånger redan innan loppet tappat klungan i backen, i mitt huvud. Bort med såna tankar!!! Men mycket riktigt så tappade jag klungan i första passeringen, några tjejer kom ikapp mig och vi jobbade fatt klungan och kom ikapp lite efter målpassering. En tyska hade kommit iväg på första varvet, då hon attackerade när servicebilarna för A-klassen körde förbi och hon klämde in sig där i mellan. Vart snack om att hon skulle diskas, men icke! Vart ingen fart i klungan så svenskorna började samarbete för att få fart i klungan då danskorna inte verkade så intresserade av att köra (och jag vart sliten i benen från backen och ikappkörningen så jag vart tyvärr inte till så mycket nytta...) Men Carro satte in en fin attack och fick med sig Hanna Larsson på hjul, det stod fortfarande still i klungan så det sa bara tjuff, så hade de en megalucka! =) Andra passeringen av backen så sprack det upp igen, och jag hamnade i gruppen efter klungan på ungefär 12 pers, med bland annat Josefine, Hanna och Emma K.. Stundvis var det svårt att få ihop ett samarbete, då många verkade köra på tänket "Äh, det är ändå kört". Blev lite körning i sista passeringen av backen så vår lilla grupp splittrades, 5 pers framför mig och jag hamnade med en annan tjej mellan grupperna. Fastän vi släppte med 33 kilometer kvar så var vi ändå bara 2min 46 sek efter i mål! Carro och Hanna blev ikappkörda på andra varvet, de körde in tyskan på sista varvet, och det slutade med att Madde kom 3a sammanlagt! Jennie Stenerhag vann 2 av 3 etapper, 3a på sista, så hon vann även sammanlagt!

Vart hemma lite över 19 efter lite mat längst med vägen. Haa, det är grymt att bo i Skåne ibland, de andra vart kvar i Danmark till 20 då färjan först gick då.. Hihi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0