Farum og Slagelse

I helgen var det dags för tävling (surpriiiiise!) Men startade som tur var ganska sent (10.24) på lördagen, så kunde vara hemma hela fredagen och mysa med Tina och Tilisha!

Så tidigt i lördagsmorse drog pappa och jag iväg till Farum i DK, 5 x 16km skulle åkas på en ganska kuperad bana.
Vart lite skeptisk till vårt rena damfält, då jag trodde det skulle bli fisåkning hela vägen, men det blev det inte! Hade haft extremt dåliga ben hela veckan efter Pinsecup, och på lördagen var första gången på denna säsongen som jag ville stiga av, det gjorde SÅ ont, och när vi passerade mål första gången så tänkte jag bara "Hur fasen ska jag klara av att köra 4 varv till!?!" Men som tur var så släppte det lite grann ute på andra varvet.. Hade dessutom systern och tränarn där som jag vet skulle slitit mitt hår av mig fall jag skulle stiga av med anledningen att "det gjorde ju så ont..." =p
Blev lite attacker och småryck, sen kom 3 pers iväg, men vi kom snabbt ikapp när vi började köra lite i fältet. Visste att det skulle bli kontring från High End direkt när vi kom ikapp, men jag vet inte vad jag fibblade med, för jag kom i vart fall inte med i den kontringen, och direkt efter blev det kantvind, och mina ben räckte inte till en uppåkning den dagen! Försökte få igång bra körning i fältet tillsammans med några andra tjejer, men det var minsann inte många som var intresserade av att åka ikapp något, så det skulle bli en spurt på ett mycket långt upplopp. Lyckades klättra upp på högerkanten och plötsligt drogs spurten igång och jag vart två i den, och tvåa i min klass. Sjukt förvånad att jag lyckades spurta in som 2a, med bara Lorentzen från High End framför mig.

Kl 11.40 igår var det dags för nytt linjelopp i Slagelse, med 7 tävlingar i en tävling. Dame A, Dame, B, Dame Junior, Själlandsmästerskapen för Dame A, Dame B, Dame Junior samt Danska Cupen för Dame B och Dame Junior.
Måste jag ens säga att det var en sjukt rörig och utdragen prisutdelning?! =)
Var en hård bana med en ganska lång backe, mycket mycket kantvind och två gruspartier. Och nu snackar vi grus, inte U6 - grusväg, det här var ju sand med stora stenar och så en höög gräsremsa mitt i allt! Med lika sega ben som igår så undrade jag även idag hur jag skulle klara av det. 4 x 20km skulle köras! På andra varvet i backen kom 2 tjejer loss, vart inte riktigt någon som ville köra ikapp idag heller.
Blev lite körning, Edit Wilson var grymt aktiv och körde absolut bäst av juniortjejerna! Vi fick några småluckor några gånger tillsammans med Eskebjerg från High End, men så fort man kom ut i kantvinden så dog benen. På sista varvet var vi fyra tjejer i min klass med i fältet, och jag ville inte ha hem mer än två till, så när jag såg att den ena tjejen fick det svårt efter grusvägen så satte jag in en attack och jag fick som jag ville =) Prövade några fler gånger och fick några luckor, men blev ikappåkt. Upploppet var drygt 400 m, men såg ut att vara mycket närmare, så när ena tjejen drog igång spurten så gick jag på där, och kände att "Jiihooo!"... Tills det var 150 meter kvar.. haha, då vart det inte så mycket "jiihoo" över det längre. Slutade 2a i min klass.

Tog med kameran i helgen, men jag upptäckte att jag glömt minneskortet hemma... Höhö...



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grymt bra kört! Du är inte ensam om att ha grymt sega ben efter Pinse! Vi ses i helgen:) You & me! <3

2009-06-08 @ 23:36:58
URL: http://kajsadahlberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0