Så mycket snöööööö

Har fått otroligt mycket snö här nere - runt 40 centimeter - var åratal sedan vi hade så här mycket. Och jag älskar det. Självklart trist att det inte går att cykla ut - eftersom det sker så sällan att vi har så mycket snö så känns det väldigt onödigt att lägga dubbdäck på MTB:n - har bara såna till crossen nämligen. Och även om det bara visar -5C så gör den skånska blåsten sitt må jag lova - det känns som minus 15 istället.

Spelar ingen roll vad folk säger om att det inte alls är kallare och råare här nere - de folk som säger det har inte själv upplevt det.. Det faktum att jag cyklade ut i 12 minus i Arvika och åkte skidor i Idre i minus 22 - och så det faktum att jag inte ens beger mig ut på cykeln när det är över 5 minus här nere säger en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0