Okay... So... I kinda... fell... AGAIN!

... Vad är det här för vecka!?!?!

Vilken morgon... Cyklade ut utanför huset.. Eller nej, vänta lite nu. Först för att ni ska förstå så måste jag nog berätta lite detaljer först. Jag bor på en väg med kullersten, jättefin slät sten, och till vänster och till höger så finns en trottoar med vanliga trottoarplattor. Den är till för gående. Cyklister ska cykla på vägen. Right?! Det säger till och med farbror Polis. Men, av någon jävla anledning så tycker Staffanstorps-borna att det är sjukt jäkla jobbigt att det skumpar lite grann då de sitter på deras gamla cyklar med en stor skön mjuk sadel på, så de väljer helt enkelt att cykla på trottoaren, och stenvägrar att flytta på sig när man kommer gåendes. Fine, cykla gärna på trottoaren, men FLYTTA på er när det kommer folk som faktiskt SKA vara på trottoaren.

Så idag började vi att cykla ut utanför huset, säger till Tina att vi ska svänga första till vänster. Cyklar en kille på trottoaren och jag visar tydligt att vi ska svänga. Ska han nu tvunget cykla på trottoaren så kan han väl åtminstone cykla på höger sida när han nu är på väg åt det hållet?? Men nej då. Killen  visar först inga tecken på att stanna, men bromsar till slut, ja, då börjar ju jag svänga. Men Tina däremot, hon står still och balanserar då hon tyckte att han skulle passera först. Ja, ni kan ju nog lista ut vad som hände. Jag trillade. Killen står totalt chockad och jag säger till Tina - "VAD GÖR DU? Du skulle ju svänga!!"
Tina - Ja, men han kom ju på vänster sida!
Jag - Han bromsade ju!
Sen vänder jag mig mot denna stackars kille och gormar "Och DU! Du ska för fan inte cykla på trottoaren. Du ska cykla på vägen!!"
Stackarn såg gråtfärdig ut och cyklade snabbt iväg ut på vägen.
Ja, jag inser att detta inte var hans fel alls, utan ett missförstånd mellan Tina och mig, och jag inser att jag skrek åt fel människa. Men, en bra sak trots allt, är att nu kanske jag äntligen fått väck EN människa som cyklar på trottoaren.

Jag hade i alla fall handskar på mig idag, tur nog, men landade pladask på höften så den är nog allt lite blå imorgon.

Kommentarer
Postat av: Tina

Skrek åt fel människa?! Vadå?! Du ska inte skrika åt mig iaf.....jag cyklade säkert och stannade för att han skulle hinna köra förbi....VEM var det som CYKLADE IN I VEM egentligen?! DUUUUU!!! Jag stod stilla och du var inte uppmärksam utan svängde rakt in i MIG!!!! DU SVÄNGDE IN I MIIIIIIIIIIIIIIG!!!! Det var du som var IN MOVEMENT så jag tror vi alla vet vem vi kan skrika på!!!! ;-)

2009-08-02 @ 11:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0