Snart var det slut

Snart är säsongen slut. Känns konstigt, så tidigt liksom?

I helgen som gick avverkades Svanesunds 3-dagars, vilket ju i år blev hemmatävling för min del. =) Tuffa banor, speciellt mentalt för min del, då min kropp stenvägrar så fort jag ser en backe. (Ja, nästan så illa är det faktiskt.) Men det gick OK, inte mer än så, bara OK. Sista dagen, på söndagen, så skulle vi avverka 72 kilometer, d.v.s fyra varv med en 1,2km lång seg backe som skulle passeras, just det, fyra gånger. Första gången upp så fick jag ge mig sista 50 metrarna, jagade sedan en stund själv då jag sedan såg Malin bakom mig, väntade in henne och fick ihop ett bra samarbete och kom - efter ett halvt varvs jagande - till slut ikapp klungan, med något ömmande ben för min del iaf!! Vi lade oss direkt i toppen av fältet då vi visste om att andra gången i backen skulle bli minst lika jobbig som den första. =p Det flöt på ganska bra, och jag satt med uppför backen även 3e gången, när det sedan var 3 kilometer kvar till sista varvning så fick jag tyvärr ge mig då någon från Alriksson (tror jag?) satte upp tempot lite. Fick köra de sista 21 kilometrarna själv, med riktiga stockar till ben! Sista gången uppför backen var ren tortyr. Madde blev 3a sammanlagt och Sara vann damjuniorklassen sammanlagt! =)

Trots inga lysande resultat, så kan jag ändå hitta saker från nästan alla etapperna som jag är nöjd med, vilket känns bra.
 
Nu vet jag inte riktigt hur resten av min säsong ser ut än, allt känns väldigt luddigt. Jag står över kortbane-SM iår i alla fall (faktiskt inte kört ett enda, tidigare år så har det varit hälsan som stoppat mig), då jag anser att 140 kilometer är aningen för långt att köra, för att tävla i cirka 1h tid. Men jag hoppas att resten av laget kör grymt, tror ni kan ställa till med en del. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0