Face your fears.

Hela denna minisemestern har varit bættre æn den bæstaste bæsta, och jag har gjort fler saker på dessa sista 3 dagar æn vad jag normalt gør på typ två veckor... I vanliga fall ær det bara den gamla vanliga rutinen - jobb - træning samt de traditionella Cerdic-søndagarna! (Som førresten inte blivit av de sista två veckorna!!! =(... )

Kom ju hit i torsdags och hade lægenheten før mig sjælv då de andra två nissarna var på konsert, i fredags var jag med Jonathan på førmiddagen innan vi gick upp till Tivoli och skildes åt, Tage kom och møtte upp mig dær før en lunch på Strekkers och lite framtidsprat. Tiden gick sjukt fort och det var snart dags att ta tåget till Fields, Ørestad. Møtte dær upp både Gritt och Tilisha som precis slutat jobba och gick en liten shoppingrunda. Blev ett par skor från Zara och en liten kaka for the road. Metron till Nørreport och bussent till Nørrebro. Væl dær så køpte vi billigt vin, majonæs, cola och potatisbåtar på Irma. Hem, fixade iordning oss medan potatisen var i ugnen med O.C på TV i bakgrunden, sen avnjøt vi potatis med dressing och vin med flæderblomssaft innan vi gick till Rust før att se Jonathans band Factory45 spela. Underbar kvæll med spænnande action och sen hemgång.

Efter bara några timmars sømn var  det dags att gå upp, Tilisha och jag gick upp till Strøget før att hitta lite fødelsedagspresenter till Therese. Blev lite shopping før mig också, støtte æven på Jonathas bæsta væn och hans flickvæn som bjød hem oss på middag i Lyngby på kvællen. Så vi stack hem i regnet och gjorde oss klara før kvællen, tog bilen till Lyngby och avnjøt en så ruskigt god (och sund!!) middag hos Mette och Christoffer innan vi tog taxi till Therese. Hade en supermysig kvæll med gott sællskap och innan vi sa tack och hej så bestæmde vi oss før brunch dagen efter.

Så idag kom Mette och Christoffer hit och vi gick till The Laundromat Café.. Yummi yummi says my stumach! Efter 2 timmars ætande så gick vi en vælbehøvd lång promenad till Tivoli, dær vi kækade karamelliserade æpplen (1st time!), våra ælskade churros samt en sinnessjukt god græddbulle... Åkte æven Musikkarusellen (ni vet de dær hæstarna som åker runt, och runt och upp, och ner. Jættelångsamt, och ær egentligen till før småbarn, vi vet. Men Tilisha och jag har alltid velat åka en sådan. Sjælvklart har vi gjort det nær vi var små, men det minns man ju knappt.)

Sen åkte vi æven en rollercoaster. Haha, så sjuuuukt kul. Jag hatar karuseller, verkligen. Speciellt berg-och-dalbanor.. Jag har ju provat på det førr, en gång på Gran Canaria med Viktor och en gång med TinaTivoli.. Men idag tænkte jag att jag skulle face my fears en gång till.. Så Mette, Tilisha och jag stack upp till den ena, och Tilisha har varit grymt kaxig innan; "Vadå, det ær væl inget".. Tjejen skrek till och med mer æn vad jag gjorde. Blev en underbar bild på oss två som jag bara var tvungen att køpa. Den ska hænga på min vægg!
Det visade sig førresten efteråt att Tilisha faktiskt aldrig ens hade åkt någon berg-och-dalbana førut!
Så Tilishas och min Tivoli-tur blev precis som vi planerat, fast ænnu bættre!

Jag ælskar att vara hær, och att vara hær, i kombination med att ha uppehåll i træningen kan bara resultera i ett par sjukt roliga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0