Fasán? Sköldpadda? Neej, en igelkott äre väl?!

Pappa, Tina och jag cyklade förbi en åker ute vid Tirups Örtgård förra veckan då Tina plötsligt utbrister;

Tina - (helt uppspelt!) KOLLA!! KOLLA!! En igelkott! Waaaooow!
Jag - Igelkott? (Kisar lite extra sådär..) Nej, det där är ju en sköldpadda ser du väl??
Tina - Är du dum i huvudet? Det är en igelkott.
Jag - Man ser ju skalet, det är en sköldpadda. (Vid detta laget börjar jag bli rätt exalterad över att det är en sköldpadda på en åker.)
Pappa - Är ni båda dumma i huvudet? Det är en fasánhöna ser ni väl.
Jag - Ska vi vända om och se eller?!

Vi vänder cyklarna och kör bort till åkern igen. Ingen kan riktigt se vad det är. Pappa tar en sten och kastar en bit ifrån för att se om där blir någon reaktion. Ingen, nada.

Jag - Det var nog bara en jordhög förresten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0