Packade väskan helt i onödan.

Det som skulle bli år 2008s bästa resa tog en helt annan vändning och nu sitter jag här, hemma i Staffanstorp, istället för på planet till Dubai för att sedan åka vidare till Colombo. Känns sjukt deprimerande och jag har för första gången på månader gått runt i min pyjamas hela dagen. Känns som om man sviker alla släktingar där nere, vi som skulle gå på vår kusins bröllop som han till och med skjutit upp för vår skull, för att vi skulle kunna vara där.

Fram till igårkväll var det bestämt att vi skulle åka, men när de sedan gick ut med att de officiellt klivit ur vapenvilan och det nu är fritt fram för krig, och krigsanalytiker som följt situationen i åratal tror att detta är början till ett nytt åralångt krig och ett av de blodigaste också, så kändes inte magkänslan allt för bra. Det är bara så typiskt, varför nu!? Varför inte om 1 månad, ååh, jag är så arg och ledsen. Pengarna får man heller inte tillbaka, känns som om man lika bra hade kunnat lägga 29 000 kronor i en papperskorg och gå därifrån. Men ifall något skulle hända en där nere så kommer man aldrig förlåta sig själv för att man medvetet åkte ner till ett så krigsdrabbat land. Man kommer alltid kunna åka till Sri Lanka, det vi missar är bröllopet, och det känns för jäkligt att svika alla genom att säga dagen innan "Vi kommer inte". Nu har man sett fram emot denna resan sedan augusti, och så tar det bara en sån här vändning, jag har planerat allt efter denna resan, hela min lön jag fick ifrån BikBok Köpenhamn har jag lagt på denna resa. Så sjukt!

Får se vad jag gör nu, om jag sticker utomlands till något annat ställe eller om jag stannar hemma och jobbar ihop lite pengar.. som kompensation för de jag förlorat. =)

Men men.. bättre att ha livet i säkert behåll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0