Året som varit!

Under 2007 har det hänt en hel del saker.. Precis som under alla andra år!

Januari inleddes med en helt fantastiskt rolig kväll tillsammans med bland annat Tina & Mette hemma hos Ashleigh. Fast jag tror faktiskt att det var Tina & Jag som hade roligast, då vi båda glömt bort att vi tidigare under dagen kört ett hårt 5h-pass... Illa illa, men kul kul. =)
Februari var som vanligt en meningslös månad då tyvärr väldigt mycket förkylningar avlöste varandra och efter februariovet inleddes även gymnasiets sista APU hos Ramklints i Lund.
Mars kom, jag jobbade mina sista dagar (för denna period) på BikBok, och två läger skulle avverkas i Skälderviken, ena var ett Skåneläger som gick mycket bra och det var riktigt kul att se alla. På måndagen så insjuknade jag tyvärr i feber men ett nytt läger väntade på fredagen och jag gav mig fasen på att jag skulle dit, så till helgen var det dags för landslagslägret. Till min besvikelse så hade jag tydligen inte alls tillfrisknat och efter att ha legat med 112 i vilopuls samt världens vidrigaste huvudvärk så insåg jag att det var dags för mig att dra kärran längre söderut, så tyvärr fick jag åka hem redan på lördagen..  Den 29e mars var det sedan dags att åka till Mallorca!
Första två veckorna i April spenderades alltså på Mallorca tillsammans med Tina och en hel del danskar, superkul läger med bra sällskap, tyvärr slutade hela sista veckan i regn, men vi gjorde det bästa av situationen. Och om man bortser ifrån dagen då allt gick galet (läs mer här) så var detta nog min roligaste resa hittills. I slutet av april var det även säsongspremiär i Linköping & Jönköping... Tyvärr så visade det sig att alla tidiga mornar, APU:n, sista skolarbetet som skulle göras, brist på sömn och den hårda träningen som skulle skötas, hade pressat mig till gränsen på att vara övertränad och jag befann mig på botten.
Maj inleddes med vila, vila, vila, för att komma över ytan igen, och i slutet av månaden så började det äntligen lossna. Tina & Tilisha anordnade även min 18årsfest i Köpenhamn, som jag inte hade någon aning om var och vad som skulle ske. och det var en underbar kväll.
Juni (årets bästa månad om ni frågar mig) anlände med buller och bång. Jag fyllde 18 år den 1a, den 4e var det dags för Bal med min allra bästa Cerdic, och den 10e var det dags för Studenten! Efter en hektisk vecka fylld av studenter så bar det av mot Uppsala och SM, som gick under förväntan, men samtidigt så överträffade jag ändå mig själv på flera sätt. Träffade även Viktor för första gången på nästan 9 månader.
Som vanligt i början av Juli var det dags för U6 Cycle Tour och i år var första året på länge då jag verkligen kände att det skulle bli kul att köra! Förmodligen för att jag redan på första dagen blev överraskad av hur väl det hade lossnat. Veckan efter var det dags för två "hemmatävlingar", d.v.s Skånetävlingar, och det gick braa, men på måndagen insjuknade jag i feber, frossa, kräkningar och en sådan sjuk rygg och nackvärk, efter turer till sjukhuset och Infektionskliniken, där jag i princip blev isolerad och de tömde mig på 15 rör blod så skickade hem mig efter alla möjliga teorier; bland annat Borrelia och Hjärnhinneinflammation. Efter några dagar blev det ännu värre och jag låg med feber i 9 dagar i sträck men konstigt nog hade jag inga som helst bakterier i mitt blod. Diagnos; Okänd.
Så efter 3½ veckas vila var vi inne i mitten av Augusti, jag längtade mest över att få säsongen överstökad och skippade alla större tävlingar då jag blivit tvingad till vila i nästan 1 månad... Händelsefattig månad (Kan man säga så? Man kan ju säga händelserik..)
September, snart slut på säsongen och jag började återigen jobba på BikBok efter min lilla säsongspaus, jag var uppe i Arvika en sväng också, där jag blev sjuk och för första gången någonsin verkligen tappade rösten.
Mitt så mycket efterlängtade körkort fick jag den 26e Oktober, jeeeej! Hade en deal med mig själv att jag i alla fall skulle ha det innan novembermånad, så det lyckades jag med =). Efter att träningsuppehållet var över i mitten av månaden så insåg jag att jag inte skulle ha tid att både träna och pendla till Köpenhamn, så jag sa upp mig och jag gick arbetslös i ungefär en månad, för i November så fick jag samtalet ifrån Kärleksgatan som ville anställa mig. Joohoo! Även denna månaden var jag uppe och besökte Viktor och vi åkte dessutom till Jönköping för att närvara vid Cykelgalans galej. (Första gången jag använder det ordet.) Jag såg även för första gången Factory 45 spela, till skillnad ifrån Tilisha som somnade.. ;)
December, Jul, Ljus och Mys! Var på LuciaMovieNight med Cerdic, Tilisha & Jonathan, som vanligt myspys! Min syster Wenche fyllde 40 år och det blev en riktigt härlig tillställning. Jag började jobba på Kärleksgatan, och jag trivs som fisken i vattnet med Lovestreet-BikBokarna - Underbara! Julen firades för första gången på 3 år hemma med hela familjen, plus kusin & Man, Jonathan och Moster, och det var förmodligen en av mina bästa jular. Mellandagsrean avklarades, och det var grymt kul men krävande... Igår var som känt nyårsafton, och det var en av mina trevligare nyårskvällar också.. =) Den firades i Hjärup & Esarp.. =p Fråga mig inte vad jag egentligen gjorde på något utav ställena, men det var trevligt i alla fall! =)

Så nu sitter jag här, första dagen på det nya året och jag funderar på om jag bör avlägga ett litet löfte.. Men eftersom jag redan vet om att jag förmodligen bara kommer hålla det i 1 månad eller 2 så tror jag att jag skippar det helt och hållet faktiskt. Men det gångna året kan man väl summera i att det, cykelmässigt sett inte var någon höjdare, men för övrigt så har det faktiskt varit rätt så.. bra.. Dock mycket upp-och-ned, men ändå bra. Jag har inte varit ute och röjt på något större äventyr precis, men så blir det när man cyklar, och jag trivs faktiskt rätt bra med det ändå. =) För övrigt så har jag också hunnit med att hitta tillbaka till min hittills enda Kärlek, jag har dock även hunnit med att förlora den igen. Det bildades även en stor klyfta mellan mig och en av mina bästa vänner också, men saker löste sig och det är jag glad för!

Nu.. måste jag verkligen packa min väska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0