Orust


image322Så har helgen spenderats på Orust! Körde första halvan upp i fredags, men bytte sedan med pappa så jag kunde
sova gott resten av turen.. =) Kom fram till fam. Olsson och åt gott tillsammans med resten av gänget!

I lördagsmorse var det dags för första passet, distans med ett gäng på 15 pers.. Så även om det var distans så var det ändå det mesta "fartpasset" för mig denna vintern, då jag i princip kört all min träning på egen hand här nere i Skåne i blåsten.. Då går det inte så fort må jag lova ;) Tina och jag hade dessutom de allra grövsta däcken på våra MTB.s av oss alla.. UUUUH, minsta uppförsbacke kändes i benen! Men hem kom jag, om än väldigt trött, och jag tryckte ner en hel del Gott & Blandat Friskt-godis direkt efteråt.. Efteråt blev det snack, och vi planerade säsongen och en hel del andra praktiska saker, tog även lite foton.

På kvällen sen var det dags för mat och självklart; schlager! Haha, största nöjet var Sörens reaktioner på var och varannan låt... Något som dock är skandalöst, är att Frida gick direkt till final!? OK att jag är skåning, men det finns gränser.. Timbuktu och Morgan Pålsson är två exempel som fixar biffen... Frida? njaa, not so much. Och ja, jag står fortfarande fast vid att om jag hade fått chansen, så hade jag gift mig med Björn Gustafsson. Hihi. =)

Idag så hade vi däremot andra däck på, tack gode gud för det, hade aldrig orkat med ett likadant pass som i igår, idag igen. Blåste storm både igår och idag, men motivationen finns där! Sara punkterade dock, och jag stannade med henne, varav resten fortsatte köra.. tog nästan 10 minuter att paca upp till klungan igen, så jag fick årets första riktiga fartintervall idag också! Var ett väldigt kul gäng hela helgen, och det känns tråkigt att den redan är slut! Åt thai-mat efter passet idag, och nu ska det bli skönt att sova i min eeeegen säng... Tältsängen och jag kom inte riktigt överens inatt!

Så nu är det klart att jag har bytat förening inför säsongen -08, fastän det bara rör sig om ett klubbyte så är det ändå med blandade känslor som det sker! Mycket p.g.a att jag i princip alltid har kört för Staffanstorp.. Borsett ifrån nybörjaråren i FK Trampen samt första året i F11-12 för Landskrona CK om jag inte minns helt fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0