Aldrig har det varit så kul...

... att cykla som det är nu. Trivs så kanonbra i Svanesund och för första gången på länge känner jag att det är riktigt, riktigt kul. =)

I lördags var det ett GP som gick precis som väntat - inte så bra. Var trött redan innan start då jag visste om vilken jäkla backe det var upp till mål, men det gick OK och Malin och jag tog oss runt tillsammans. Madde blev 3a och det bådade gott för morgondagen då det var ett upplopp som passar Madde perfekt.


Igår väntade en hård dag då Madde ledde cupen med ynka 2 poäng, vi hade vår strategi klar och jag tyckte den lyckades hyfsat bra!? Även om vi inte alla var med hem så gjorde vi vårt yttersta så länge det gick. Med en ännu värre målbacke idag, så visste jag om att det skulle bli en hård dag för mig då vi skulle upp för den 5 gånger. Och mycket riktigt, jag släppte klungan 6 ggr och kom upp den igen 5 ggr, attackerade några gånger trots hemsk smärta i benen. Har aldrig haft krampkänningar förut, men efter cirka halva loppet, så började det hugga i lårmusklerna så fort jag ställde mig upp. Fick en Enervit-tablett av Madde (tack =)) som hjälpte en del, sista varvet visste jag om att det inte var mycket kvar i benen, sa till Göran i öronsnäckan att jag hade krampkänningar och om jag bara skulle tuta och köra och så fick det gå som det går eller om jag skulle ta det lugnt? "Bara attackera. Bara köör!" blev det till svar. ;) Haha, hade det varit min egen pappa som sagt det så är jag inte riktigt lika säker på att jag lydit. =p Så mycket riktigt, det gjorde jag. När det sedan blev en kontraattack på det så kunde jag inte svara utan rullade ensam de fyra resterande kilometrarna till målet, nöjd med att jag gjort min insats till laget och aningen nervös för hur det skulle gå för Madde i spurten. =) Sara kom överraskande också till start, stackarn har varit sjuk i två veckor, men gjorde ett kanonlopp ändå. Sa ju att din lägstanivå var hög ;) Även Martina och Malin körde grymt och med Madde som slutade 4a i spurten så blev det plötsligt väldigt spännande då hon och Avalo hamnade på samma slutpoäng, men eftersom Madde hade en seger i bagaget (Laxå 3-dagars) så sopade hon hem totalen och vi körde hem lagsegern också. Gårdagen var grym och alla slet och gjorde sitt för laget, vi bidrog med åtskilliga attacker till loppet som fick det slutresultat vi ville ha, Mustonen kunde gå väg solo sista biten, då ingen av de andra orkade svara, och därmed också ta de där farliga 5 första poängen som annars kunnat putta ner Madde till en andra plats, antagligen den bästa tävlingen vi kört tillsammans i år =)

Efter dusch och pizza tillsammans efteråt så sade vi hejdå och nu väntar Svanesunds 3-dagars i helgen.

Tyvärr var Kajsa fortfarande sjuk och kunde inte vara med och köra, inte heller blir det Svanesund för henne. =( Krya på dig!!!

Tack för en grym helg och grattis till totalen Madde, det gjorde du bra. =)
























Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack! Åh, va duktiga ni har varit. Jag hade så gärna vart med och attackerat och bombat med er. Längtar så enormt tills jag kan börja köra igen! Hoppas hoppas att vi blir teammates nästa år! GRYMT KÖRT! =) Saknar dig och dom andra super mkt!

2008-08-25 @ 17:47:01
URL: http://kajsadahlberg.blogg.se/
Postat av: Sara Olsson

aah fyfaan vilka attacker vi gjorde!! :D De va grymt kul! Men har aldrig varit så trött på en tävling som i söndags asså :O Helt sjukt!! Och så jäkla bra va ja ju inte xD haha <<men du körde grymt starkt!! Ses imorgon!! :) Ser fram emot en otroligt rolig helg (förutom att mina ben inte har blivit bättre alls sen söndags hehe) med laget igen! :D Saknar dej!! Puss&kram! <3

2008-08-28 @ 21:14:49
Postat av: Sara Olsson

snygga bilder föresten ;)

SVERIGES BÄSTA DAMLAG 2008!! ;) <3

2008-08-28 @ 21:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0