Bilkö och snöstorm.

En fråga till vädergudarna; Hur kan det vara möjligt att vädret ändras ifrån +7 C till - 3 C på en natt?

I alla fall, efter många om och men så lät jag mig övertalas av Tilisha till att följa med henne och hämta Ashleigh på Malmö C. Det var så halt och så mycket snö, så det gick inte att köra i mer än 55 km/h på 90vägen ut mot Kabbarp. Då ringer papsen och säger att vi ska vända, för motorvägen till Trelleborg och Svågertorp är helt igenkorkad. (Men vi skulle ju till Malmö C, alltså inte mot Svågertorp! ) Så vi körde vidare, precis när vi kommer ner ifrån motorvägsavfarten så hamnar vi mitt i kön. En lastbil har vält i diket. Så vi sitter alltså 25 m ifrån avfarten, 5 kilometer hemifrån, i 2h och 58 minuter, innan kön lossnar.

Efter att ha klagat som ett svin och jämrat mig över att jag följde med, så fällde jag ned sätet och somnade.
Sedan väckte Tilisha mig för att visa kvinnan som satt sig i vägkanten för att göra sig av med lite vätska.
Efter det så underhöll jag henne med min skönsång, med inspiration ifrån Paolo Nutini och Gavin Degraw. (Eftersom jag inte kan hela texter så var jag ju tvungen att fylla i en hel del själv. Därav "inspiration".) Mycket uppskattat... =)

Så spenderade jag min onsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0